onsdag 22 oktober 2014

Änglakör

Änglakören på tork :)

Ibland är jag så trött och såsig efter en jobbnatt, och ibland är det precis tvärtom. Igår var en sån där tvärtom dag. 
Trots knappt fyra timmars sömn var jag tiptop när jag vaknade. Kände mig pigg och utvilad. 
Och det är bra, framför allt när det är tisdag, för då är det ju keramik på schemat. Ibland är så trött och seg, och sitter där bara med min lerklump och vet inte riktigt vad jag ska ta mig till med den. Hjärnan har liksom checkat ut och tagit kreativiteten med sig. Men inte igår inte! 

Det bara poppade fram idéer och händerna bara jobbade helt av sig själv. Jag satt där i min lilla bubbla, fullständigt uppslukad i ett kreativt flow. Bland annat så blev det en liten änglakör (som ni får en liten tjuvtitt på med dagens inläggsbild). Den blev jag väldigt nöjd med, och jag hoppas att jag är lika nöjd med den efter bränning och glasyr också...

Annars denna regniga onsdag? Tja, jag har ägnat ett par timmar år en av de värsta grejerna jag vet - företagets pappersarbete. Fixat momsdeklaration och lite annat. Fy för den lede vad jag HATAR pappersjobb och siffror. Inte alls min grej som S skulle ha sagt... Men det är skönt när det är gjort. 
Lite pyssel och fix med ny hemsida och tillhörande blogg har det också blivit, det är ett måste som slukar en hel del tid det med, men förhoppningsvis blir det bra. Jag hade lite strul att registrera domännamn till min nya sida, men nu ser det ut till att ha löst sig. Det tackar jag speciellt för - mitt tålamod är ytterst begränsad när det gäller teknikstrul!

Ha det gott!

/Lotta

2 kommentarer:

  1. Så fina!!!
    Förstår precis hur det är med huvudet efter en jobbnatt...
    Vad är det för lera som du använder? Är lite sugen på att ge mig på ett projekt själv...

    SvaraRadera
  2. Så fin din änglakör blev! Förstår mer än väl att du blev väldigt nöjd med den :-)

    Kram

    SvaraRadera