måndag 18 augusti 2014

Vilken tur!

Magisk!

Denna vackra regnbåge mötte mig när jag kom hem ikväll. Eller kanske inte direkt mötte mig, för jag jagade den ett bra tag. Men varje gång jag trodde att jag kommit i kapp den så hade den flyttat fram ytterligare en bit. Men när jag hoppade ur bilen visade den sig så här vackert över hustaken. Vilken tur jag hade som fick tillfället att njuta av denna magiska regnbåge, skapad av Moder Jord.

Eftermiddagen har jag tillbringat tillsammans med en mycket kär vän, en av mina "kursare" från pedagogutbildningen som jag avslutade för snart ett år sedan.
Vi åkte ut till Tirups Örtagård där vi åt lunch och njöt av den vackra miljön tillsammans. Vädret var kanske inte det allra bästa, men vi behövde ju inte sitta ute i ösregnet och äta precis.
Efter örtagårdsbesöket spenderade vi resten av eftermiddagen i M:s salong, där vi frossade loss bland hydrolater och eteriska oljor, och skapade underbara dofter. 

Vilken tur för mig att jag har ytterligare några dagar ledigt innan jag ska jobba, så jag kan ha det så bra som idag! Och när jag tänker på detta så kan jag inte utan att tänka på att det även var tur för NÅGON att hon inte var där just då! Och vilken tur för mig att NÅGON inte var där just då, för då hade jag inte haft möjlighet att förlora mig i min passion - de eteriska oljorna. Mina små healers som hjälper mig varje dag.
För det är så här vet ni, att på mitt jobb finns NÅGON, och denne NÅGON har varit hos chefen och klagat över att det luktar om mig. Inte illa, men starkt. Så jag har blivit ombedd att inte använda oljor de dagar jag ska jobba, vilket är ca 1/3 av månadens dagar. Men det funkar inte. Jag kan inte vara utan min medicin 1/3 av månadens dagar. 

Så vilken tur det är att det inte är mina kollegor på natten eller några patienter som har klagat, för det vet jag i alla fall. Vilken tur att det är NÅGON som har gjort det istället.
Men jag kan inte sticka under stol med att det är lite tråkigt att NÅGON inte kan komma till mig direkt, för då hade jag haft en möjlighet att berätta att det är inget farligt. Det kan vara lite obehagligt att bli berörd, men inte farligt.

Nog om all min tur - nu ska jag titta på Idol som har premiär ikväll. Denna säsongen känns det lite extra kul att titta eftersom vi har sett produktionen lite från insidan :).

Ha en fin kväll!

/Lotta

2 kommentarer:

  1. Aj då, vilket dilemma. Något som är så viktigt för dig. Tyvärr kan dofter uppfattas väldigt olika men så synd att NÅGON inte pratade med dig direkt. Kan du inte ta upp det med hem om du vet vem det är?

    SvaraRadera
  2. Och du som luktar så gott...
    Jaja, alla är vi olika känslig.
    Men som Znogge säger: Kan inte du prata med henne om du vet vem det är som sagt så?
    Kram!

    SvaraRadera