torsdag 7 augusti 2014

På minisemester i Rom

Utanför Colosseum

Så har jag varit på resande fot igen. En liten minisemester i Italien tillsammans med mannen, min bror och min svägerska.

Vy över Rom

Tidigt i måndags morse begav vi oss till Kastrup där vi flög med ett morgonplan ner till Rom, och sent i går kväll flög vi tillbaka hem. Två nätter och tre dagar hade vi till vårt förfogande i denna nästintill uråldriga huvudstad. Tre varma och intensiva dagar där vi till fots plöjde oss genom Roms gator i jakt på alla historiska byggnader som man som turist bör pricka av. Colosseum, Capitolium, Vatikanstaten med Peterskyrkan och Petersplatsen, Fontana di Trevi, Spanska Trappan och en hel massa andra byggnader och platser "prickade" vi av.

Inifrån Colosseum

Värmen och de många stegen slet hårt på ben och fötter, och resultatet blev blåsor och skav, men det var det helt klart värt. Sällskapet gjorde det lätt att traska på - vi hade så himla roligt! Så ont i magmusklerna jag har efter allt skratt under dessa dagar :).
Med systemkameror och telefoner i högsta hugg kan jag lova att det blev en ganska diger bildbank som jag inte har hunnit gå igenom ännu, så jag ber att få återkomma med fler inlägg från vår lilla semester. Det finns ju så mycket att visa, men inte just ikväll för nu är jag trött och tidig morgon väntar imorgon bitti. Nya äventyr...

Men jag lovar - det blir mera Italien i nästa inlägg :). Tills dess; 

Ha det riktigt gott!

/Lotta

 

1 kommentar:

  1. Rom är verkligen en fantastisk stad som jag gärna skulle återvända till. Fast jag skulle aldrig välja augusti. Däremot var maj perfekt :-)

    SvaraRadera