lördag 6 oktober 2012

Varit där igen

I veckan som gick var jag hos fina Nina på Österlens Ekosalong igen. Energiklippning med lååång hårbottenmassage...

Måste bara säga att det var precis lika fantastiskt den här gången också! Och frisyren blir så där "fluffig" o fin - hon lyckas klippa fram varenda lock och krylla jag har. 
Förutom en fin frisyr hade jag även med mig lite annat efter besöket där. Bla köpte jag en fin hårborste med naturborst - så himla skönt för hårbotten när man borstar sig med den. Och så köpte jag en helt bedårande liten blomsterspruta i glas...

Men jag använder den inte till blommorna, utan istället fyllde jag den med hydrolat och eteriska oljor och vips så fick jag en härlig rumsdoft. Så nu går jag omkring här hemma och trycker av en liten "puff" här och var :)...

Rumsdoft recept:

50ml citronverbena hydrolat
50ml rosenhydrolat
30 droppar eterisk olja från lavendel
10 droppar eterisk olja från rosenträ (obs! kolla så den kommer från kontrollerade odlingar!)
20 droppar eterisk olja från bergamott

Blanda allt i en fin flaska med pump. Skaka om flaskan innan du "puffar" ut din väldoftande blandning. 
Skapar väldoft och fin stämning.

Behöver jag nämna att hydrolater och eteriska oljor hittar du på Brunnshälsan ;)?

         Fortsatt fin helg önskar jag er alla.

                          Lev väl!
                          /Lotta  
 

1 kommentar:

  1. Alltid lika roligt att träffa dig Lotta, och nu har jag ju fått den stora äran att klippa det vackra, långa håret på sonen också.
    Den fina sprayflaskan i glas finns (förutom hos mig) att köpa i min systers webshop. Där hittar man massor av fina måste-ha-saker: www.holmbytorp.se

    SvaraRadera