söndag 26 augusti 2012

Feel good dag

Alla dagar är inte lika roliga alltid...

Fredagen var en av dom dagar som kan klassas som en mindre rolig sådan. Att behöva lämna tråkiga besked till människor som man tycker väldigt mycket om är tufft, tungt och slukar så mycket energi. Men när det är pengar som styr har inte alltid känslor "första plats".

Men så igår var det energi-boostning på hög nivå. Vi är ett gäng "ladies" som hängt ihop sedan skoltiden. Vi befinner oss alla på väldigt olika stadier här i livet, vissa har skaffat barn lite tidigare, och andra lite senare. Men när vi väl träffas är det som om vi inte varit från varandra mer än sedan dagen innan och vi har vansinnigt roligt!!

Vi sammanstrålade redan klockan två på eftermiddagen och gav oss sedan ut längs den skånska kusten för att "landa" på Backagården som ligger mellan Löderups Strandbad och Kåseberga. Där invaderade vi deras urmysiga cafe´. Miljön där är fantastisk! Man vill liksom bara stanna kvar...


Vädret hotade med lite regn, så vi valde att inta vår fika i det mysiga växthuset.

Miljön med allt det gröna, den lilla dammen, en massa små stilleben överallt och de majestätiska vindruvsplantorna som letar sig högt upp i taket är förtrollande. Man förflyttar sig in i en helt annan värld...



Mellan pladder och skratt hann vi få i oss lite näring oxå...

"Räkmacka utan macka"
Jag åt en räkmacka utan macka (jag äter inte bröd...), så det var liksom lite mer en räksallad. Fantastiskt god!! Värd varenda krona! Så fräsch och god, och med väldigt mycket räkor. Även dom som åt räkmackan med macka intygade att dessa var delikata... Så jag kan inte annat än att varmt rekommendera ett besök i denna lilla oas om ni har vägarna förbi.

Vackra dekorationer på alla bord
Mätta och belåtna var det dags för lite fysisk aktivitet. Man måste ju jämna ut det här med  inkomster och utgifter... Så vi styrde kosan mot Kåseberga och...

Ale stenar
                         ... Ale stenar. 

Den platsen är magisk! Ljuset, dofterna, utsikten - och man känner hur hög energin är när man kommer dit upp.

Magiskt!

Efter att ha fått i sig magnifik näring både fysiskt och själsligen drog vi oss tillbaka till en liten stuga vid stranden. Där blev det ännu mera mat,dryck, skrattTrams o flams...

Fram åt midnatt hade fredagens tunga energi lättat för länge sedan, och jag var betydligt lättare till sinnes igen :)...

Tack flickor för en fantastisk dag och kväll, och jag hoppas att vi får många flera av den varan i framtiden...




                           Lev väl!
                           /Lotta

5 kommentarer:

  1. Vilken härlig tjejträff! Sådant kan man leva på länge! Cafeét såg ut som ett ställe jag skulle trivas på. Har faktiskt aldrig varit där, men ska ha det i minnet. Dit vill jag:-)

    Tack för dina fina kommentar. Den värmde:-)
    Glassen jag åt finns även då det inte är festival. Och den smakade faktiskt rosor. Jag valde rossmak men det fanns fler sorter!:-) Lite speciellt, men läskande en varm sommardag!

    Hoppas du haft en skön söndag!

    Kram cecce

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan varmt rekommendera caféet. Vi år bara lite matigare alternativ, men kakorna såg inte alls "räliga" ut...

      Radera
  2. Så härligt - med en riktig TJEJDAG!!

    Caféet har jag varit på...kanske inte för att fika, minns faktiskt inte riktigt. Var liksom i ett tidigare liv, med en tidigare kärlek...tror vi var där på konstrunda - kan det stämma? Där är en liten butiksdel oxå?

    Ha det så fint!

    Kram Jessica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stämmer att där finns en liten butiksdel oxå. kan nog vara så att du varit där på konstrunda, men jag tycker absolut att ni ska göra ett besök i caféet :)!

      Radera
  3. Vad trevligt med energi-boostning! I Kåseberga var jag faktiskt i sommar då jag hälsade på en bloggvän som bor i Skurup. Vi var även och tittade på Ale stenar. Wow vilken grej och vilken utsikt...
    Kram och tack för titten hos mig!

    SvaraRadera