onsdag 1 januari 2014

Kärlek, evig trohet och gröna drinkar


Då har det hunnit bli kväll såhär på årets första dag. Gårdagskvällen tillsammans med vänner fattades inget. Trevligt sällskap och god mat i massor. Kvällens dryck för min del var vatten - så är det när man har tonåringar på fest. Det känns bäst att veta att man har möjlighet att hämta om det av någon anledning skulle behövas. (Det behövdes dock ingen hämtning...)

Vid tolvslaget, mitt under värsta bombardemanget hade jag en liten ceremoni med mig själv. Ett litet bröllop kan man väl kalla det. Jag gav mig löftena om kärlek och evig trohet till mig själv, alltså att aldrig mera överge den jag egentligen är och att älska hela mig precis så som jag är. Dessa löften och tankar skickade jag ut i universum med en bön om hjälp att infria detta. Och för att manifestera detta i en handling som ska påminna mig om mina löften hade jag köpt en vacker ring...


Så nu har jag en god hjälp och ett vackert minnesmärke med mig vart jag än finns.


Idag har startskottet gått för det nya året, och som jag skrev i går så är det dags för mig att avgifta kroppen efter att ännu en gång geggat ner mig ordentligt djupt i sockerträsket. Är man missbrukare så är man...
Strategin är att tillföra kroppen så mycket grönt som möjligt för att öka på den goda energin, och för att hjälpa kroppen att göra sig av med gift och slagg, och för att ge extra stöd och skjuts blir det en kur med clensertinktur också.

Dagens frukost bestod i en frisk, grön drink...


En riktig piggelinare skulle jag vilja kalla det! Savoykål, spenat, gurka, ingefära, citron, morot och äpple i råsaftcentrifugen blev en drink med ganska bra drag i. En liten dutt probiotika i så blev det dunder i glaset kan jag lova! Riktigt gott och fräscht och kan absolut rekommenderas. I morgon får det nog bli en röd...

Med gröna drinkar i magen och en vacker ring på fingret blir det nu en stor kopp örtte till Agnetas nyårskarameller. Inte helt fel det heller :).
Ha en fortsatt fin kväll, och ännu en gång vill jag önska er ett riktigt gott nytt år.

/Lotta

2 kommentarer:

  1. Du är klok du. Så där borde jag också göra...
    Gott Nytt År!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vilken grej! Vilket nyårslöfte! Eller evighetslöfte, rättare sagt! Stort!

    Lycka till!

    SvaraRadera