torsdag 16 januari 2014

Så mycket bättre


Så mycket bättre har dagens "hemarbete" varit jämfört med gårdagens pappersjobb. Jag har umgåtts med mina underbara eteriska oljor hela förmiddagen, och ljuvliga dofter har skapats.


Tänk att eteriska oljor kan påverka sinnet så starkt - man blir inte annat än lycklig när man hanterar dem. Min övertygelse är att vi hade fått en vackrare och vänligare värld om alla hade lärt sig använda dessa kärleksfulla små hjälpare!

Efter förmiddagens doftfrossa bar det iväg in till vår lilla stad för en lunch med bästa väninnan. Och som den bloggare jag är kom jag ihåg (för en gångs skull) att fotografera maten ;)...

Orörd salladstallrik...

Påbörjad middagstallrik....

Alltid lika gott på "Måns Byckare", och alltid lika mysigt att träffas.

Resten av eftermiddagen var däremot inte lika mysig och rolig. Inbeordrad till möte med Previa pga arbetsmiljöproblem. Roligare kan man ha en ledig torsdagseftermiddag...

Nu är kvällen här, och jag tänker göra absolut ingenting utöver sedvanligt fåtöljnötande! 

Ha en riktigt go´kväll!

/Lotta

PS. Sverige vann igår :) - HURRA HURRA HURRA!!

8 kommentarer:

  1. Förstår att det där var såå mycket trevligare än pappersjobbet :)
    Såg ut som en smaskig lunch det där.
    Ha en skön kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Fram till dess att Previa kom på tapeten var det onekligen en bra dag:-) Hoppas mötet inte blev alltför segt...

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var trevligt fram till Previa, sen var det inte alls speciellt kul... Hoppas att detta var det sista mötet, särskilt med tanke på att det inte är vi på natten som har svårt att samarbeta, utan det är dagspersonalen.

      Kram!

      Radera
  3. Jag tror att Sverige vinner idag också!
    Hoppas inte mötet förstörde din annars så "braiga" dag!
    Om inte, eller även om, Ha en härlig fredagkväll!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hoppades jag också, men så smöpligt att förlora med ett mål!
      Jo, mötet förstörde faktiskt min braiga dag tyvärr...

      Kram!

      Radera
  4. Men vad trist med jobb! Hoppas det blir en bra lösning på det hela!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas jag med - det är dagarbetarna som inte drar riktigt jämnt, inte vi nattisar...

      Radera