fredag 3 januari 2014

Premiärtramp


Då var min julklapp från mannen använd. Mina nya spinningskor har fått sitt premiärtramp idag.

Annorlunda jämfört med vanliga jympaskor måste jag få säga...
Ett stort plus var att slippa skavet ovanpå tårna som jag har fått av den där plastkorgen som man fixerat skon med innan. Ett annat plus var att dessa har en mycket stummare och hårdare sula, vilket också kändes bra. 
Men det tar nog lite tid att vänja sig; vänsterfoten domnade i tårna, högerfoten tyckte att det tryckte lite precis under ankeln och det var lite joxigt att klicka fast skorna i fästena (ungefär som när jag skulle lära mig klicka fast pjäxorna på skidorna i vintras).

Och tala om kroppens förfall! Så in i baljans jobbigt var det idag. Men det är kanske också skornas fel? För det kan väl inte vara latmasken i kombination med sockerdemonens fel i alla fall ;)??
Men sockerdemonen håller just nu på att avlivas (igen), och latmasken kommer förhoppningsvis också att gå samma öde till mötes. Jag tror på det här med de röda och de gröna juicerna...
Och så lite annat - gott men nyttigt...

Dagens go´fika - kesoplättar

Strax väntar jobb för min del - fredag och lördag natt denna helg. Känns helt ok, jag känner mig faktiskt riktigt utvilad - en angenäm känsla :).

Trevlig helg!
/Lotta
 

2 kommentarer:

  1. Heja, heja, heja!!
    Klart det är skorna som behöver lite tid att komma i fas!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Tack Moi! Känns bra att höra att någon annan än jag också tror att det är skorna som kinkar :).

    Kram!

    SvaraRadera