söndag 12 januari 2014

Jag fastnade...

Ute viner blåsten och temperaturen är på väg neråt. Efter jobbnatt nummer två känner jag inte precis för att göra något, utan fåtöljen blev min bästa kompis när jag stigit upp. Näst bästa kompisen (laptopen) hamnade i knäet, och där fastnade jag. Helt fast i familjens fotoarkiv! 

Det är väldigt länge sedan jag tittade på våra foton, men oj vad kul det är att titta tillbaka. Så mycket som förändras på fyra år. Tanken slår mig att jag borde fotografera ännu mer, det är ju mest födelsedagar och semesterresor som förevigas. Och så handboll! Jag ljuger inte om jag säger att vi har minst 3000 handbollsbilder...
Men de är de där vardagliga bilderna jag skulle vilja ha fler av, de där bilderna på "inget speciellt".

Farligt är det i alla fall att titta på gamla bilder! Vi har bestämt att det inte ska bli någon solsemester i år, men efter att ha tittat igenom de senaste årens foton från Cypern, Rhodos och Mallorca så känns det inte lika självklart att stanna hemma längre. 

Cypern 2011

Cypern 2011
Lunch på Rhodos 2012

Hamnen Rhodos stad 2012

Ixia Rhodos 2012

Mallorca 2013

Gott! Mallorca 2013

Gamla Alcudia, Mallorca 2013

Alcudia, Mallorca 2013

Hmm, får kanske tänka över det där semesterbeslutet ännu en gång.
Men det är härligt att minnas och drömma sig tillbaka...

Nu väntar maten på mig i köket, nästan semester det oxå - kebabsallad från av staden pizzerior. Orkade inte mer just i dag. En natt till, sen är jag ledig en vecka igen :)!!

Ha det gott!

/Lotta 

7 kommentarer:

  1. I Ixia var vi sommaren 2013. Rhodos gamla stad var verkligen underbar. Har jag huvudet upp och benen ner ska det baske mig bli en resa denna sommar!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då håller vi tummarna för att det blir så :)!

      Kram!

      Radera
  2. Man kan bli jättesugen på att resa när man ser tillbaka på gamla bilder men innan man åker... det är det som jag tycker är jobbigt. Att packa, att planera, har man med allt, vad har man glömt...mm mm.
    Ganska skönt att bara sitta i soffan och softa också. ;)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag packar mindre och mindre för varje gång vi åker. Är nere i två resväskor på fyra pers nu :)!

      Kram!

      Radera
  3. Jag har 4 nätter nu innan en veckas ledighet hägrar.
    Vi har inte heller några planer på nån resa i år men... nu blev ju jag också sugen ju! :)
    Ha en bra jobbnatt nu då! Till oss båda ;)
    Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då hoppas vi att nätterna går fort!

      Kram!

      Radera
  4. Javisst är det härligt att kika på fina korten! Blir det ngt Åre för er då? En annan typ av härlig å "jobbig" semester :)
    Vi åker v13 till Tege som nu har jackat upp till sittlift minsann! Säg till om ni vill hyra stugan. 3rum, 6bäddar + bäddsoffa, strax ovanför skiduthyrningen å tegetornet. Halva priset av Skistars veckors aktuell vecka då vi bara hyr ut privt, najs! Kram Maria

    SvaraRadera