tisdag 28 januari 2014

Inga fördelar alls


Så kom den tillslut den där snön. Helt onödigt enligt mig. Jag har nu ägnat några timmar åt att leta fördelar med detta vita elände, men nej - jag hittar inte ett endaste litet pluspoäng.

Det är kallt, vått och slabbigt. Man får saltmärken på skor och stövlar. Man släpar med sig lite rester in som så vackert smälter ner på hallgolvet och lämnar saltringar även där. 
Det är inget kul alls att köra bil när det är halt och när snön blåser omkring hej vilt och korkar igen  de österlenska vägarna fortare än kvickt. 
Bilen måste borstas alternativt skrapas innan man kan ta den i bruk. Skottning är inte kul det heller...

Kaoset på vår trappa efter blåst och snö...

Har jag glömt något?? Säkerligen...
Visst blev det ett gnälligt inlägg, men jag vill ha vår och VÄRME!!

Ok, en fördel kanske...


Det blir väldigt vackra spår och mönster i snön efter våra små fågelvänner :).

Ha en go´tisdagskväll. Själv ska jag bege mig ut på vägarna - yoga i Ystad i kväll och så givetvis ett besök med middag hos S.

/Lotta

3 kommentarer:

  1. Så ni har spårsnö och snussnö?! ;)
    Men du...du måste komma hit till Norrland så du får uppleva den härliga, fluffiga, rena, torra, mysiga snön. ;)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Det finns väldigt få fördelar med snö...
    Sv: Listen var för typ speglar eller tavlor. 4 meter var listen. Men man kunde klippa av den till rätt längd :)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Gillar inte snö heller... men det blir i alla fall lite ljusare. Ja, när det inte är snöstorm alltså.

    SvaraRadera