tisdag 21 januari 2014

Bevara lugnet


Yogaterminen i min klass på Mpiyo i Ystad startade idag. Som jag har längtat! Men det blir till att längta en vecka till. 
L är fortsatt krasslig och kan inte träna handboll just nu, vilket betyder att jag inte nödvändigtvis var tvungen att ta mig till grannstaden idag. Så dagens yogapass blev på Friskis här hemma i vår lilla stad istället.
Ett nog så gott alternativ med ett bra pass och en bra lärare :)!

Efter 75 minuters yoga är man så där härligt lycklig och har ett gott lugn i hela kroppen.
Idag fick vi med oss orden från vår "yogafröken" att hon tyckte att vi skulle försöka bevara lugnet några timmar till...
Så det är det jag gör just nu, bevarar lugnet alltså. I fåtöljen med en mugg te. Men den där handbollen ställer till det - polackerna håller just nu på att spela brallorna av våra svenska herrar. 
Inte lätt att bevara något lugn då minsann!

Dagens läkarbesök med L förlöpte väl. Inga basselusker betyder ingen lunginflammation, utan det är ett segt virus han har fått på sig.
Mat, dryck, vila och kärleksfulla mammaomsorger är det som gäller för att jaga viruset på flykten.

Spinning i morgon klockan åtta - jag blev visst inte avskräckt förra veckan;)...

Go´kväll alla fina!

/Lotta

3 kommentarer:

  1. Bevara lugnet låter väldigt behagligt och bra...

    Kram

    SvaraRadera
  2. Det är en konst i sig att bevara lugnet. Jag vet inte om jag fixat meditation och yoga, mina tankar rör sig i 190... Men lugn är kanske precis det jag behöver?

    SvaraRadera
  3. Låter hur underbart som helst.
    Ja, med lugnet alltså. Spinningen lät ju så där ;)
    Kram!

    SvaraRadera