onsdag 15 januari 2014

Matkoma

Pulled chicken med goda tillbehör

Matkoma! Det är tillståndet jag befinner mig i just nu. 
Jag är just nu inne i ett stim där jag lagar en massa för mig/oss nya maträtter. Idag blev det "Pulled chicken" med coleslaw och grönsaker. 

Milda Matilda så gott det var!! Jag tror jag skulle kunnat äta hur mycket som helst, men som tur var berättade magen att jag var mätt och jag lyssnade för en gångs skull.

Min middagstallrik idag

Kycklinglårfiléer brynta med lite paprikapulver och salt som lagades i lergryta i ugnen tillsammans med en hemgjord barbeque-sås med massor av kryddor; paprikapuver, ingefära, mycket spiskummin, cayennepeppar och örtvinäger. Och till det en coleslaw gjord på savoykål istället för vitkål... Yummi!!
Både mannen och den hemmavarande sonen gav dagens anrättning MVG, så det blir absolut fler gånger detta serveras här hemma.

Även idag har jag varit ledig, och jag måste säga att jag kan nog lätt vänja mig vid det här sättet att leva.
Spinning klockan åtta i morse, och jag klarade mig med livhanken i behåll ;), sedan hem och duschade och stekte kesoplättar till frukost.
En aldrig sinande ström av tvätt hamnade i maskinen och min lille kaninkille fick städat. Dubbelsats majsknäcke och en omgång rawfood chokladbollar bakades, men sedan gick det inte att undfly det längre. 
Det där hemska och urtråkiga som jag får prick av - företagets pappersjobb...

Straffarbete!

Det var bara att ta tjuren vid hornen och sätta igång. Ett par timmar senare var det fixat, och jag har ännu en gång lovat mig att inte samla det på hög fler gånger (det är som med den där stryktvätten...).
Men det känns bra så här i efterhand, både spinningen och pappersarbetet.

Nu börjar det dra ihop sig för kvällens handbollsdrabbning. Våra svenska herrar möter Vitryssland, och jag säger som i förrgår;

HEJA SVERIGE!

/Lotta
 

4 kommentarer:

  1. Men gud så gott maten lät!
    Pulled pork har jag testat några gånger men tycker inte det var en riktig hit...

    Allt som har med pappersarbete att göra får mej att slå på nödbromsen. ;)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh, himmel så gott det lät. Har akut brist på matinspiration här just nu, så tack för det :)

    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Mums vilken mat!
    Och jag som inte ätit frukost än...
    Hihihi...kan säga att jag kommer aldrig att bli en kontorsarbetare.
    Jag och papper hör inte ihop ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Var får du all din energi ifrån??
    Glöm det förresten, du vet och jag vet.
    Att jag inte har lust till varken det ena eller andra idag
    förlåter jag mig själv för men annars.....
    Ha en go dag!
    Kram

    SvaraRadera