fredag 17 januari 2014

Husets lille guru


Det lugna och makliga tempo jag lever i just nu ger mig möjligheten att forma mina morgnar och dagar på det vis jag gillar, och som är bra för mig.
Yoga är en av dessa saker eller göromål som får mig att må väldigt bra, och jag försöker få till en liten yogastund på morgonen ett par dagar i veckan. Ett härligt sätt att möta dagen på!

Men i dag var det inte så lätt att genomföra yogapasset med sånt flow som man kan önska. Jag fick nämligen sällskap på mattan...

Lilleman goes yoga :)...

Huset har visst fått en liten yogaguru :)! 
Visst skulle vi väl ha kunnat samsas om mattan, men min lille kompis kunde inte bestämma sig för vilken del av själva mattan som passade honom bäst - han var liksom lite överallt.
Jag gjorde mitt bästa att genomföra mina övningar, men små buffar med en mjuk liten nos kan vara nog så störande när man ska koncentrera sig på annat...

I övrigt idag har här städats - jag har gjort något som jag inte brukar göra; en hjälteinsats på yngste sonens rum. 
Örk säger jag bara!! Vilken sanitär olägenhet! Och det bör tilläggas att jag är inte vidare pedantiskt lagd...

Fredagsspinningen är avklarad, handbollen likaså (så förarglig att de förlorade med ett endaste mål!), och middagen har landat i magen. Och jag ser fram emot en ledig helg :)!

Trevlig helg!

/Lotta

6 kommentarer:

  1. Det hjälpte alltså inte att han höll sig på mattan ;-)

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, verkligen inte i detta fallet :)!
      Trevlig helg till dig oxå!

      Radera
  2. Men sällskap är väl aldrig fel!?

    Ungdomsrum kan vara ganska så skräckinjagande att ta sig an men väldigt skönt när man väl röjt runt där ett tag.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det trevligt med sällskap, men inte alltid...

      Radera
  3. Hahaha. Numera får jag inte sitta framför datorn i fred.
    Fattar du hur roligt det är att jaga pilen på skärmen? :)
    Djur är för underbara!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, kan tänka mig att det kan vara lockande för en liten kattflicka att jaga pilen på skärmen. Hon får starta en egne blogg kanske ;)?

      Radera