måndag 6 januari 2014

Tack och adjö...


... hela tomtearmén för denna gången. 

Idag blev det dags för tomtarna och alla deras kompisar att förpassas till en anonym tillvaro uppe på vinden. Där kommer de nu att få vila de närmsta 11 månaderna, för att sedan ännu en gång bjuda på ett kärt återseende.
Julgranen fick även den tacka för sig, men den åkte ut istället för upp på vinden. Allt rött och grönt fick göra plats för andra färger (bara mina grönsaksdrinkar som är röda och gröna ett tag framöver här hemma).
Men jisses vad tomt och mörkt det blir när man tar bort julgranen! In med lite ljus i inredningen... 





Fodralen till kuddarna på soffan köpte jag förra veckan på Systrarna Grene´s. Så glad jag blev när jag hittade dem! Som gjorda till mitt sofföverdrag :).

I övrigt har det varit en bra dag. Mannen och jag har varit på spinning tillsammans (jäklar vad jobbigt det är för tillfället - kroppens förfall...), och nu ikväll är S och hans flickvän också här hemma. Mysigt, mysigt tycker den här mamman :).

Imorgon är den skoningslösa vardagen tillbaka för många. Här hemma är det bara mannen som börjar jobba, pågarna är lediga i morgon också och själv jobbar jag inte förrän på fredag nästa gång, så vi segar kvar ytterligare en dag i jullovs lunken. Gott!!

Trevlig kväll!
/Lotta

 

1 kommentar:

  1. Men åh, vilka fina kuddar du! Passar ju finfint där :)

    Kram Anna

    SvaraRadera