torsdag 2 januari 2014

Ett glas rött...


Ett glas rött fick inleda denna första torsdag i januari. Inte helt fel start på dagen minsann! 
Nu var det ju inte det där röda som brukar vara innebörden av "ett glas rött", utan något annat rött. Lika vackert i färgen och så himla gott.


Så nu dricks här röda och gröna om vartannat, och jag förvånas så över hur goda dessa "drinkar" är. Alla ser inte så där alldeles jättemumsiga ut precis när de spottas ur råsaftcentrifugen. (Jag fick den inte i julklapp - har haft den i ett par år, men mest kört äpplen i den).

Ingredienser till dagens röda :)

Dagens röda innehåller det ni ser på bilden här ovan; en citron, ett knippe persilja (skördad direkt ur min örtagård - IDAG!!), ett äpple, två rödbetor, en bit ingefära, en bit gurka och en morot. Allt ekologiskt givetvis när det är jag som är i farten...

Eftersom det är lite "meckigt" och blir en del disk så passar jag på att göra hela dagens ranson vid ett tillfälle, och sedan häller jag juicerna på små glasflaskor som jag ställer i kylen. Helt perfekt och väldigt enkelt att ha till hands!
 
Vitaminbomber!

Yummi!

Är ni lyckliga ägare till en råsaftcentrifug så börja juica! Det är så himla kul OCH gott! Om man kan samla lycka i ett glas så är det just det du får. Kroppen tackar och tar emot!

Nu väntar jag bara på hur just min kropp ska reagera på dessa drinkar. Idag har det varit lite huvudvärk, men inte det allra värsta. Så är det när man drar ner konsumtionen av kolhydrater tvärt, och det var väntat. Efter några dagar brukar det kännas bättre :).

Morgondagens härliga gröningar och rödingar står nu i kylen och väntar, och jag ser verkligen fram emot att få inmundiga dessa.

Ha en fin kväll!
/Lotta 

3 kommentarer:

  1. Ser faktiskt gott ut. Och nyttigt. Mycket nyttigare än det vanliga "ett glas rött" ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Det ser supernyttigt ut!
    Jag har försökt att dricka smooties och sånt men det är inget för mig. Det enda flytande som denna strupe uppskattar är lightläsk, vatten och vin. :)

    SvaraRadera