lördag 11 januari 2014

Rekord!

Minsann om jag inte har slagit rekord här hemma idag! 
Jag har sovit till halv fyra i eftermiddag, och det hör absolut inte till vanligheterna. Det är jobbhelg, och jag har jobbat inatt...

Jag har haft en lång period när jag har vaknat vid middagstid, och sedan varit helt oförmögen att somna om. Antagligen har kroppen och sinnet varit i sådan obalans och varvet så högt, så att dessa två har inte förstått det där med att sova på dagen.

Efter en höst där jag har anpassat mina arbetspass så att jag har jobbat max två nätter i följd, är nu denna helg "premiär" för tre nätter. Gissa då hur glad jag blev när jag vaknade, och det var nästan mörkt ute?? Så gott - två nätter kvar utan att ligga på minuskontot beträffande sömnen :).

Godsaker på gång...

Ikväll blir det en sommarfavorit till middag; ugnsbakade rödbetor med vitlök, mejram och balsamvinäger (o en skvätt olivolja). Det är så himla gott när man toppar det med smulad fetaost och gärna lite pumpafrön! Man behöver nästan inte ha något annat till, men jag tror inte att övriga i familjen godkänner detta som en fullständig måltid, så ikväll blir det ryggbiff som tillbehör. (Ingen vegetarian hemma, så då passar vi på att servera kött).

Go´lördagskväll!

/Lotta
 

3 kommentarer:

  1. Så gott det låter och ser ut! Skönt att du fick sovit dina timmar. Sömnen är oerhört viktig.

    Go' kväll!

    SvaraRadera
  2. Och så klagar jag på min "väckare", har ju sovit som en halvdöd under hela långa ledigheten.
    Ni nattjobbare är så värda att få rejäla "sovmorgnar".
    Ha en bra helg och natt!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag brukar att sova till typ halv tre, vilket innebär 5-5,5 timmar. Men nu... ja jag är galet trött, både när jag jobbat och är ledig. Hade nog kunnat sova tills det var dags att börja passet igen. Haha!
    Men jag har börjat att knapra vitaminer, hoppas det hjälper.

    SvaraRadera