fredag 10 januari 2014

Bruk eller missbruk?


Bruk eller missbruk - det är frågan det...

Jag har gjort parfym med vodka som bas. Jag kallar det bruk av alkohol. Mannen kallar det missbruk av alkohol.

Själv kan jag inte komma på något bättre sätt att använda denna vedervärdigt äckliga dryck på. 
Parfymerna jag gjorde doftar "dejligt", inte den minsta antydan av alkoholdoft i dessa (vilket jag var lite rädd för att det skulle göra).
Det är nu en månad sedan jag gjorde de första provflaskorna, så dofterna har satt sig ganska bra nu, men jag är inte helt nöjd med hållfastheten i doften. Det är till att experimentera vidare bara.
Ett kärt nöje måste jag säga! Jag är ju fullständigt förälskad i de eteriska oljorna från Hermitage, och man kan verkligen skapa magi med dessa små "darlingarna".

I övrigt; huset är städat (halva i alla fall), fredagsspinningen är avklarad (funkar bättre och bättre med de nya spinningskorna)och en mumsig räkmacka har landat i magen. Använde kesobröd som bas för min macka och det blev riktigt, riktigt gott!

Tre nätters jobb väntar för mig nu. Trevlig helg till alla, oavsett om ni är lediga eller jobbar!

/Lotta

 

 
 

2 kommentarer:

  1. Ja, visst är det. Lite som ett Kinderägg med tre önskningar i en - roligt, kreativt och väldoftande :)...
    Kram!

    SvaraRadera