torsdag 23 januari 2014

Bullfest, bullfest...

Idag har det bakats här hemma. Alldeles onyttigt med helt vanligt vetemjöl och en massa socker :)...





Men ibland får det vara så - det är ju inte familjen som slagit in på den kolhydratminimala banan, utan bara jag.
Och sådant som  kan vara av det lite onyttigare slaget för kroppen kan vara en lisa för själen, typ fastlagsbullar...



Ikväll är det mannen som är på spinning, och han har beställt TVÅ fastlagsbullar att festa på när han kommer hem. han tyckte absolut att han gjort sig förtjänt av dessa då.

Tyvärr lyckades jag inte locka L med några - han är fortfarande sjuk och hans aptit lyser med sin frånvaro. Han har inte samma "buffert" att ta av som en annan, och börjar se riktigt eländig ut efter snart två veckors hosta och feber. Mitt stackars lilla hjärta! 
Men i eftermiddags när vi kollade tempen sist hade han ingen feber. Hoppas verkligen att den håller sig borta!!

Oxå måste jag berätta - igår slogs ett litet rekord här på bloggen; 132 sidvisningar på en och samma dag. Kanske inte så många jämfört hos andra, men här hos mig har det aldrig hänt innan. Kul!
(Men det där med "unika besökare" vet jag inte hur man kollar...)

Då är det fredag i morgon. S kommer hem en sväng och jag är leeedig :)! Gillas verkligen.

Ha en fin kväll!

/Lotta

2 kommentarer:

  1. Lite guldkant på tillvaron måste man få unna sig någon gång. Jag ska helt klart festa till men en fastlagsbulle jag med. Fast inte i dag dock...

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ibland måste man få gotta till det!
    Och varför inte med en hederlig, gräddig semla?!
    Kram

    SvaraRadera