torsdag 9 januari 2014

Smitare

En riktig smitare - det är jag det. Av det där enormt tråkiga pappersarbetet blev det ingenting alls idag. Så typiskt mig att smita när jag har "tradighetsarbete" att göra.


Efter ett par timmars inventering i butiken följd av en timmes massage blev det istället städning av kryddskåpet. 
Vilka antikviteter jag hittade där då! X antal burkar med bäst före datum mellan 2001-2004. Tror inte att det var överdrivet med smak i dessa, antagligen mest av hö i såna fall.


Sedan hade jag en massa kryddor i diverse påsar. Nu har alla dessa kryddor fått sig en anständig förvaring i fina glasburkar istället, och genast har kryddskåpet fått sig en rejäl ansiktslyftning. Allt detta bara för att jag tycker att det är så tråkigt att fixa med pappersjobb :). Inget ont utan något gott, eller hur är det man brukar säga?


Nu ska jag och min träningsvärk ta oss till ÖP-hallen i Ystad (igen). Sonens skadade arm är äntligen bättre, och han har träning. Halv nio till tio - vilken sketen tid! Vi är inte hemma förrän vid elvatiden. Men samma där; inte något ont utan något gott - jag får ju träffa även mitt stora hjärta eftersom han tränar samtidigt :).

Ha en fin kväll i regnrusket!
/Lotta

2 kommentarer:

  1. Ååå vet precis den känslan, är grymt bra på att smita. Skönt med ngn annans bekännelse först :) Själv har jag smitit från firmans papperskorg mest hela året, puh nu måste det göras.. Tänker att jag bara ska ordna en schysst struktur först, sen så kommer det gå så smidigt (som om papprena skulle fixa sig själva då? :) Just nu har jag smitit från duschen efter kvällens träningspass å ligger i soffan för å läsa din fina blogg, inget ont som inte har ngt gott med sig :) Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi är nog många smitare här i vårt avlånga land. Jag tycker att det är trevligt att du smiter från duschen o väljer min blogg istället :).
      Kram!

      Radera