onsdag 1 maj 2013

Försmak

Vilken fantastisk Valborgshelg vi har haft här i Skåne. Varmt och gott och strålande sol!
Verkligen en försmak av vad som komma skall... 


Gårdagens "afton" firades med fina vänner, och det blev grillpremiär för mig. (Mannen och sönerna tjuvstartade när jag var bortrest...)

Grillad kyckling, Idahopotatis, sallad, Bouraki, vattenmelon och två sorters kall sås gjorde känslan av sommar väldigt nära.


Idag har det varit trädgårdsjobb och fönsterputs på schemat. Åh vad det kliar i fingrarna att få börja plantera den nya örtagården, och på fredag är det dags! Då skall jag hämta hem en massa jord och örter, och sen blir det till att plantera :). Härligt!! Jag känner att jag behöver lite sådan "input" just nu. Energin känns låg. Lusten att skriva här på bloggen har inte velat infinna sig. Lusten att fixa här hemma har inte heller velat göra sig påmind. Stressad och pressad...

Jag har idag börjat om min detox period, eftersom den förra gick i stöpet med magsjukan. Att bara äta grönt, gott och en massa klorofyll gör att energidepåerna fylls till max. Så lusten och orken - välkomna tillbaka!!

Nu ört-te och lite vattenmelon:).

                          Lev väl!
                          /Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar