lördag 11 maj 2013

Lena



Idag har min fina vän och lärare, Lena Losciale, gästat oss på MaKalösa Trädgårdar här i Simrishamn. Hon höll en mycket inspirerande och uppskattad föreläsning och workshop om skönhet och botanik. 


28 kvinnor i varierande åldrar delade denna fina lördags eftermiddag tillsammans med oss. Så himla kul att vi blev så många! Det blev lite trångt, men som ni alla vet - finns det hjärterum finns det stjärterum...


Jag hoppas att Lena väckte lite nya tankar hos publiken, och jag vet med säkerhet att hon inspirerade ALLA till att tillverka sin egen hudvård, helt i samklang och med största respekt för Moder Natur.


Hon visade hur man kvickt och lätt kunde göra sin egen makeup; foundation, rouge och läppglans. Det kokades ansiktscreme och visades hur man gör de underbaraste parfymer av fantastiska råvaror.


Väl insmorda och väldoftande vandrade 28 vackra kvinnor vidare in i lördagskvällen.

Och som om inte denna härliga dag skulle räcka, så mötte mig dessa vackra rosor när jag kom hem...


Från mannen. Vi har bröllopsdag idag. 11 år som gifta :)...

                            Lev väl!
                            /Lotta 

1 kommentar: