torsdag 9 maj 2013

Fikastund och övningskörning

Morotskaka :)
Just i dag fungerar bildöverföringen från telefonen :). Fick ett tips från fina Lotta som har den underbara bloggen Min plats i solen att jag kunde prova att byta webläsare. Har inte gjort detta ännu, men tack för tipset! Ska testa detta i morgon.

Och vilket väder det bjöds på över Österlen när jag vaknade vid middagstid idag (nej, jag har inte haft sovmorgon - gick av efter två arbetsnätter i morse...). Över 20 grader varmt, och inte ens kallt i vinden. Rena rama sommaren minsann!

Olof Viktors goda chokldboll


Jag och äldste sonen fick oss en riktigt mysig eftermiddag tillsammans. Övningskörningstur som tog oss på en liten Österlenrunda. Först gjorde vi ett stopp vid en jättemysig butik, Reunion Hideaway i Ingeslstorp, och sedan blev det en fika ute i trädgården på det mysiga (mycket mys idag visst) gårdscafét, Olof Viktors, som också ligger i denna lilla by. Sonen stod för själva fikandet - jag höll till godo med en kopp gott Chai te. Jag älskar Chai!!

Olof Viktors från "baksidan"
Så lycklig jag kan känna mig efter en så fin eftermiddag. Rik... Tänk vilket gott liv jag har ändå. Trots allt. Det är bra att stanna upp och reflektera ibland. Att verkligen befinna sig  alldeles i nuet. Och så mycket klokheter det finns i en 17-årig pojke, så mycket jag kan lära av honom när jag stannar upp och lyssnar.
 
Och som grädde på moset lite gott grillat i kväll här hemma i uterummet med husets övriga herrar oxå. Inte fel det heller. Fredagskänsla mitt på en torsdag liksom.

                                                         Lev väl!
                            /Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar