onsdag 15 maj 2013

Som att svära i kyrkan!

Oj oj oj vilken kväll jag hade igår!! Det var dags för nyttjandet av julklappen som jag fick av mannen i julas. Köpenhamn och konsert med "the one and only" - BRUCE SPRINGSTEEN!

Ja, där var ju några fler än jag och tittade, typ 50000!! Alltså en fullsatt "Parken" kan man väl lugnt säga...


Men vilken konsert! I över tre timmar befann jag mig i "Springsteen Heaven". 
Jag har sett honom en gång tidigare, i Stockholm 1988. Han var precis så bra som jag minns honom, lite högre hårfäste bara... Men de uppkavlade skjortärmarna och de tighta jeansen som framhäver den fortfarande VÄLDIGT trevliga rumpan var precis som då :). Tänk, karl´n är två år äldre än pappa...



Rösten, energin, flirten med publiken - helt oslagbart, och jag vill bara ha mer och mer och mer! I nästan 3½ timme pågick denna drömtillvaro. Jag hade lätt klarat lika lång tid till med sång, dans och handklappning. Men jag kan säga att 1988 var jag betydligt svettigare efter konserten, så lite lugnare har man ju blivit med åren... 

Väl hemma igen i eftermiddag, fortfarande i ett lyckorus över att ha sett sin absolut störste idol, försöker jag förmedla detta till tonårssönerna, varpå "den store" på fullaste allvar säger att min gud och stjärna på musikhimlen är överskattad!!

- "Men påg, vad är det du säger??" utbrister jag!
Varpå jag genast fortsätter
- "Säg aldrig om det!! Då kan du i fortsättningen cykla - mammas taxiservice lägger ner." Då tycker sonen att jag överreagerar...

Bah! Att säga något sådant är ju som att svära i kyrkan!! Jag tror att han insåg allvaret :)...

Vilka söta hus vi gick förbi!

Utan att blinka skulle jag bo här!

Förutom konsert han vi med lite annat också, jag och mannen. Lite strosande på Ströget. God middag med gott vin, shopping av lite smått o gott på Söstrene Greenes och lååång promenad till och från arenan (det var då jag blev helt förälskad i de underbara radhusen).

Efter en god natts sömn blev det frukost på "Lagekagehuset"...

Yummi!
Så gott det var! Turkisk yoghurt med rabarberkompott, musli och färska bär. Perfekt kombo måste jag få säga.

Och som de flesta av er vet som har jag en stor kärlek för sådant som är ekologiskt, och på Ströget fanns det en helt ekologisk korvmojje. Något som jag saknar här hemma i Sverige minsann! (Även om jag i princip aldrig handlar korv...)

Ekologisk korvkiosk :)
Så, ett härligt dygn är till ända, och jag är så nöjd och glad. Har redan önskat mig en repris i julklapp. Mannen får väl ta kontakt med Mr Springsteen, så de kan bestämma datum för hans nästa visit i "Byen".

                             Lev väl!
                             /Lotta

1 kommentar:

  1. Majj gadd vad jag blev avis nu!!!
    Jag ville oxå, men herre jevvlar vad biljetterna var dyra!!

    Lyckos dej!! :)

    SvaraRadera