torsdag 2 maj 2013

Långt till golvet

Gårdagens trädgårdsarbete och massiva fönsterputsarinsats har satt sina spår!

Det har visat sig på detta lilla vis; Det har hela dagen varit betydligt längre ner till golvet än vad det brukar vara. Alla toalettstolar (läs två olika) har blivit ett par decimeter lägre och nästan omöjliga att resa sig upp ifrån.
Trappsteg har höjts och blivit nästan omöjliga att ta sig både upp- och ner för. Och jag har under natten förvärvat mig en helt ny och unik gång, typ som om benen är fastborrade i ändan...

Vad har hänt?? Jo, jag har TRÄNINGSVÄRK i lårmusklerna efter ett otal knäböj vid frenetisk ogräsrensning mellan plattorna, och putsning av 20 fönster som går ända ner till marken!

Så nu ska jag försöka ta mig upp ur soffan och in i sängen. I morgon väntar mer trädgårdsarbete :)...

                          Lev väl!
                          /Lotta


                          

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar