måndag 27 maj 2013

Årets första

Idag har jag ätit årets första utomhusfrukost. Förvisso var klockan halv tre på eftermiddagen,men så är det när man är nattarbetare. 



Så härligt med lite sol och värme på näsan samtidigt som man kunde njuta av lite fågelsång mellan tuggorna. Osså en pinfärsk Lantliv till det... Inte fel sätt alls att vakna på :).

Och i muggen hade jag ett härligt örtte. Citronverbena, citronmeliss och lite mynta - färska örter direkt från min lilla örtagård. För mig är detta verkligen livskvalitet.




Så gott och mysigt att kunna gå ut och bara knipsa av några blad och brygga sitt te av. Liksom livgivande på något vis...

Ha en fin måndagskväll! För mig väntar ytterligare en vaken natt.

                           Lev väl!
                           /Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar