söndag 12 maj 2013

Jag fick ett uppdrag...

I förra veckan fick jag en förfrågan från en kund som ska starta ett B&B hemma på sin gård, där hon även har för avsikt att starta en liten gårdsbutik där hon ska sälja av det som gården själv producerar - tex. ägg, lammskinn och rapsolja. 

Det är vid rapsoljan som jag "halkar" in. Hon tycker att det skulle vara kul att erbjuda gästerna på B&B hudvårds- och rengöringsprodukter gjorda av gårdens fina olja. Mycket bra idé tyckte jag!



Så idag har det rörts, kokats och blandats... Tre sorters salva, två olika ansiktsoljor, en rengöringsolja, två kroppsoljor och en bivaxlotion har nu åkt vidare för att testas av min "beställare"


När jag ändå var i farten så blandade jag ihop två olika parfymoljor åt mig själv. 
Åh så gott dom luktar redan, och då har doften inte ens satt sig ännu - det tar ju ett tag innan de olika eteriska oljorna "gifter" sig helt med varandra. Ännu en gång önskar jag att det hade funnits möjlighet att "doft-blogga" :).

Hoppas ni alla har haft en fin helg. Det har jag verkligen haft med allt ifrån poolöppning och badpremiär (för sönerna), till workshop, kreativt skapande, firande av min svägerska och till sist köttbullestekande...




Hmmm... Vad är det som letat sig in på sista bilden?? En rugg-uggla häckandes i silver päronträdet? Eller en paprazzi som smyger i buskarna? Nej - det är ju jag!! Då är det ju en mammarazzi som försöker föreviga sönernas första dopp för året med sin mobil :)....

                            Lev väl!
                            /Lotta


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar