torsdag 23 maj 2013

Virrig och trött

Jisses vad trött jag är i både kropp och knopp! Alldeles för mycket jobb och på tok för lite återhämtning sätter sina spår. Fötterna bultar och känns mer som klubbor än fötter och hjärnan är liksom satt karantän - närminnet är ytterst begränsat just nu. Det mesta glöms bort, alltifrån hämtning av cyklar till inhandlade matvaror i affären till diverse andra utlovade saker som bara försvinner bort ur minnet. 

Men snart är det slut på min galna arbetsbörda. Man kan väl säga att jag går från tunnelseende till att nu börja ana ljuset i tunneln :). Men till dess är det bara till att bita ihop och hoppas att familj och vänner har överseende med "virrpannan"...



Så ikväll blir det inte så många knop, utan det blir soffhäng för hela slanten. Ett mjölkbad för fötterna med enbär, citron och rosmarin, och till det lite te och melon. Dagens räddare i nöden.


Nu känns det genast bättre i fötterna. Tänk vad eteriska oljor kan göra för vårt välmående. Dessa små hjälpare - bara fullständig villkorslös kärlek på flaska. Underbart!!

                         Lev väl!
                         /Lotta

1 kommentar:

  1. Vilken tur att du ser ljuset i stresstunneln det är verkligen inte bra att hålla på sådär en längre tid!
    Såna oljor har jag nog aldrig testat, skämmes på mig!

    SvaraRadera