fredag 22 mars 2013

Storbak


Stor bak har jag alltid haft (även om den är lite mindre nu), men det är inte den som ska avhandlas här idag. 
Nä, jag har varit i bagartagen och haft storbak här hemma. Äldste sonen S fyller 17 år på måndag, och vill ha ett kak-kalas med MASSOR av goda kakor. Vad gör man inte för sitt ena älskade hjärta så säg?
Lakritskolakakor på gång
 Bland annat testade jag något helt nytt; lakritskola kakor. Receptet hittade jag hos den lakritsälskande och baktokiga bloggerskan Cecce. Hon har en väldigt fin blogg, och det vattnas oftast i munnen när man besöker den. Hennes variant av kakorna doppades i choklad, men det momentet hoppade jag över. Receptet hittar ni här.
"Dejlige!!"
Resultatet? Ja, jag var tvungen att provsmaka en liten hörna, och jäklar i min låda vad goda dom var!! 

Annars har min lediga fredag förutom bakning ägnats åt tvätt, tvätt och lite tvätt till. Och städning... ja, vad mer kan man göra på en stackars ledig fredag?

Men att avrunda med ett spinningpass, sedan en god middag och ett glas rött är inte helt fel :). 

I kväll blir det tidigt i säng - imorgon är det till att upp och hoppa tidigt. Spinning klockan 08.00!! Det är väääldigt tidigt...
Men det är "Spin of Hope", och man cyklar till förmån för Barncancerfonden. Då kan man offra en sovmorgon utan att hänga läpp tycker jag.

En fortsatt fin fredagskväll önskar jag er alla!

                           Lev väl!
                           /Lotta


 

1 kommentar:

  1. Kolakakor älskar jag, men med laktits...njä. Inte för att jag provat, men ännu har jag inte provat någon kombo med lakrits/kaka, lakrits/glass, lakrits/choklad som jag tycker smakar bra.

    Medan sambon älskar t ex choklad som smakar lakrits. Smaken är som röven - klöven!

    SvaraRadera