söndag 24 mars 2013

Mera kakor

Nu sitter man här igen med datorn i knäet. Det är söndag kväll och helgen har rusat förbi i flygande fläng. En fin helg som har inrymt mycket, alltifrån fysisk aktivitet till umgänge med goda vänner.

Gårdagen inleddes med ett spinningpass kl 08.00,(mannen fick ta tiden kl 07.00...). "Spin of Hope" var det som avverkades till förmån för Barncancerfonden. Sedan blev det veckohandling tätt följd av handbollsmatch i Ystad. Yngsta sonen hade hemma match, och det vill jag helst inte missa. 
Väl hemma igen installerade jag mig i köket bland grytor och skålar där jag tillbringade några timmar innan goda vänner dök upp för en trevlig lördagskväll tillsammans.

Idag inleddes dagen med handbollsmatch i Ystad igen (vår andra hemstad...) Äldste sonens tur att ha hemmamatch. Hemfärden gick om "bildoktorn" där min lilla pärla lämnades för lite omvårdnad under morgondagen. Ytterst olägligt med sjuk bil just nu - men det är det väl alltid när jag tänker efter. Brukar alltid bli dyrt när bildoktorn ställt diagnos och behandlat "patienten".

Hemma hamnade jag i köket igen. Mera kakor inför morgondagens firande av husets blivande 17-åring skulle bakas.
Cookies med hasselnötter och choklad
Nöt-och choklad cookies, mazariner och muffins blev dagens "skörd". 
Och nu sitter jag här. Trött och nöjd efter en bra helg. Och imorgon är det partaj. Mitt älskade "lilla Hjärta" börjar bli stor :)...

                           Lev väl!
                           /Lotta

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar