lördag 9 mars 2013

Extreme home makeover

Just nu är det väldigt ont om dator-tid vilket förklarar min osynlighet här på bloggen. Mycket jobb (som vanligt) i kombination med ett rejält eftersatt hem och en stundande flytt av en del av verksamheten gör att dygnet känns kortare än jag önskar.

I slutet av förra veckan och början av denna hade vi ett fantastiskt väder här nere i söder. Man fick verkligen en försmak av våren. Så härligt! Ljus, värme och vårkänslor... Vissa inredningsdetaljer i vårt hem har en tämligen dämpande effekt på dessa känslor...
Tisd 5/3
... tex. julgranen i uterummet, julgardinerna i köket, halmstjärnan i fönstret och jultomten i trädgården. 

Bilden här ovan tog jag i tisdags när solen lyste från en klarblå himmel. Gnistrade och glimmade VÄLDIGT fint i kulorna!! 

Men jag vill inte ha någon form av sedering av vårkänslorna över huvud taget, så julgranen åkte ut i ett huj. Igår åkte julgardinerna ner - bättre med gardinlösa fönster istället. I dag har jultyget fått lämna sitsarna på köksstolarna till förmån för ett härligt vårpiggt turkost tyg. Och inte nog med detta - sofforna i vardagsrummet åkte ut, och in flyttade en finfin soffa som jag fyndat på blocket! Inte att förglömma så STÄDADE jag igår (ja mamma, du läste rätt :)....). Bara en sån´sak!! 

Så man kan verkligen säga att hemmet genomgått en "extreme home makeover"! 

Nu är det visst dags för melodifestival, och jag ska beställa hem nya mattor till den fortsatta uppfräschningen här hemma.

En fortsatt fin lördagskväll önskar jag er alla!

                           Lev väl!
                           /Lotta

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar