lördag 30 mars 2013

Smitare

Se, det hjälpte! Mitt nej tack från igår. 
Jag vill ju inte gnälla över vädret eftersom det är meningslöst, men som sagt ett vänligt men bestämt nej tack kan jag absolut bjuda på. Idag skiner solen från en klarblå himmel och man känner genast hur livsandarna återvänder.

Idag var ambitionen från min sida att jag skulle städa och fixa lite med tvätt eftersom det behövs just nu. Men istället för att ta i lag med detta förvandlades jag till första klassens smitare! Det är ett märkligt fenomen som ofta drabbar mig när jag har sånt som jag tycker är mindre kul framför mig. Då hittar jag på allt annat än det som var tänkt.

Dagens smitning blev ett kok ansiktscreme och ett litet kok cerat för torra läppar...
Cerat på gång...
 Fina vaxer och fetter blir i ett litet nix till fina cerat med smak av apelsin och ingefära.

Men tillslut hann samvetet fatt mig och dammsugaren åkte fram i ett huj, disken in i maskinen och tonårssönerna jagades med blåslampa ;)... Tvätten får vänta. Jag lovar - INGEN tar den ifrån mig!

Sen tog orken slut, och jag hamnade här med en mugg te i näven och datorn i famnen. Lite vila innan kvällens påskfirande.

Och förresten, igår slogs ett nytt litet "rekord" för mig här på bloggen; över 100 besökare på en och samma dag!! Så kul! Om jag har fått några nya besökare de senaste dagarna så är ni hjärtligt välkomna, och jag hoppas att ni kommer åter igen och igen. Och till er som följt mig sedan tidigare; jag är så glad över att ha er som läsare :)!

            En fortsatt glad påsk önskar jag er alla!

                             Lev väl!
                             /Lotta 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar