fredag 29 mars 2013

Nej tack!

Nej tack! Jag är nöjd nu. Behöver inte mer. Vill inte ha mer. Snö alltså. Man kan ju undra om det är julafton eller påskafton i morgon??

Dagens premiär för mig i min nya lilla butik blev minst sagt sval ur flera avseenden. Smällkallt och ytterst få besökande.
Lite trist, men dagens väder har inte inspirerat till någon utevistelse.

Än tråkigare är det för alla konstnärer som har sina utställningar denna veckan. Påsk är stor konsthelg här på Österlen. Då går den årliga konstrundan av stapeln, och folk reser hit från när och fjärran för att titta på och inhandla allsköns konstverk. Många konstnärer gör sin huvudinkomst denna helg, och är väldigt beroende av vädret. Vackert väder = fler och köpsugna kunder. Men vi får väl hålla tummarna för att det blir bättre imorgon istället.

Så för att trotsa den segdragna vintern och snön, så väljer jag idag att visa lite vackra sommarbilder som jag tagit hos "Mandelmanns Trädgårdar", Gustav och Marie Mandelmanns ekologiska odlingsparadis. Om ni någon gång skulle komma till Österlen så missa inte denna pärla! Dom har fantastiskt fina trädgårdar, och ett mysigt trädgårdscafé.





Åååh vad jag längtar! Men för varje dag som går kommer den närmare - den där efterlängtade sommaren :).

                           Lev väl!
                           /Lotta

1 kommentar:

  1. Trist med lite besökare.
    Var ligger din butik?
    Jag älskar Österlen, vi brukar semestra där på somrarna.

    Kram

    SvaraRadera