måndag 11 mars 2013

Förvirrad mer än vanligt??

Ja, det är jag nog - mer än vanligt förvirrad! Men jag bjöd i alla fall äldste sonen på ett gott skratt...

Efter att i eftermiddags ha hämtat honom vid tåget körde vi vidare för att handla lite mat. Dagens tilltänkta middag och lite annat smått och gott som kan behövas i ett tomt kylskåp.

Jag betalade så vackert, sonen lämnade ansökan om sommarjobb och - ja sen gick jag. UTAN varor. Kassörskan ropade tillbaka mig undrandes om jag inte skulle ha mina grejor? Sonen såg inte ledsen ut! Han skrattade hela vägen ner i garaget och in i bilen.

Själv fick jag vända tillbaka med ett "ojsan!", skyllandes på att jag nyss stigit ur sängen efter nattens jobb :)... (Förra veckan traskade jag i samma affär iväg iväg utan pengarna jag hade tagit över summan, även då kallades jag tillbaka av den mer vakna kassörskan).

Men trots det rådande förvirringstillståndet i den överhettade hjärnan har jag lyckats jaga julen i vårt kök på flykten. Och in har våren flyttat...
Kolla- inget jultyg!
Timjan och vårgardiner
Nu ska jag samla ihop hjärncellerna och vässa dom för ytterligare en natts arbete. Där går det nämligen inte att vara virrig...

                            Lev väl!
                            /Lotta

2 kommentarer:

  1. Haha! Det där har hänt mig med! Mer än en gång har jag gått ifrån mina betalda varor, inte ens nedpackade i påsen!! Man känner sig dummare än dummast:-) Skönt att vara i gott sällskap!

    Har läst ifatt lite härinne och sett att ni varit i Åre! Så härligt!! Själv har jag inte åkt utför sedan jag skadade mitt knä i skidbacken någon gång på nittiotalet:-)

    Önskar dig en fin tisdag!

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera