torsdag 21 mars 2013

Ha-galen!!

Det här med att ha blivit "inneboende" i den fina ört-handelsträdgården är ju toppen på alla sätt och vis. I princip bara fördelar. Men, jag har gått och blivit "ha-galen". Jag vill ha ALLT!! 

Där finns så mycket fina växter och saker, så jag blir liksom inte mätt på det. Men mannen här hemma protesterar högljutt när jag förklarar hur mycket jag verkligen "behöver", och att det nog kommer att bli kostsamt att arbeta i detta himmelrike. Order om köpförbud har utdelats, men jag är faktiskt inte alltid den lydiga typen :)...

Bered er på en "bild-bombning". Jag måste bara få lov att visa!
Penséer med löfte om vår

Perfekt i mitt uterum!

Vattenkannan - Ja tack!

Påskfint

Fina fjärilar

Gärna på min yttertrappa :)

Den turkosa till mitt turkosa kök...

Olivträd - kan aldrig få för många!

Älskar korgar i trädgården!

Vackra mossiga krukor

Till dukningen i vår

Ännu mer vårkänslor...
 
Kan någon förklara hur jag ska kunna vara och verka i allt detta underbara utan att ha något med hem?? Finns det något krumelurpiller att ta? 
Nej - jag tror att jag slår dövörat till mannens protester och låter någon liten grön vän följa med hem ibland...
Bedårande!!
      Kanske jag börjar med denna fina blommande rosmarin...

                             Lev väl!
                             /Lotta

3 kommentarer:

  1. Vilken utmaning! Att få köpförbud verkar väl ändå va ett liiite hårt straff, va?! ;o)

    SvaraRadera
  2. Ja tokigt! Jag förstår helt din tanke, för att läsa din blogg gör även mig "ha-galen"... Tur det är långt till dig och handelsträdgården :)
    Men lite bus från din sida lite då och då tycker jag absolut!
    Kramar Maria, nu i Tege å har lämnat barnbacken med 4-åringen som mest vill köra ankarliftar, stora backar och Vildmarksstigen :)

    SvaraRadera
  3. Men vilken underbar miljö du vistas i:-)
    Kan förstå att det känns grymt med köpförbud. Det är ju trots allt må-bra-saker du köper. Inte sant?:-)

    Lycka till med flytten in i det nya!

    Kram Cecce

    SvaraRadera