tisdag 26 mars 2013

Påsk-"pimsande"

Ännu en ledig dag lider mot sitt slut. Dom går fort dom där lediga dagarna. Ja, egentligen inte snabbare än andra dagar, men det är bara det att de är så få. 

Hela familjen har varit hemma; sönerna har påsklov och mannen ligger däckad i 39 graders feber. Influensa tro?? Jag själv är inte alls sugen på att bli liggandes i feber eller annan sjukdom, så det är det tunga artilleriet som gäller. Eteriska oljor både i aromalampor och som sprayer för rum och kropp brukas flitigt, och jag håller tummarna för att det hjälper.

Påskhelgen är ju nära, och idag har jag faktiskt ägnat mig åt lite "påsk-pims". Jag har snyggat till gamla påskägg så att de har fått en lite mer vuxen look. Ni vet de där pappersäggen som man fyller med godis... Skitfula tycker jag, och vi har såna i mängd och parti! 

Men med decoupagelim, pensel, gamla notpapper och lite vackra band i högsta hugg skred jag till verket.

Pyssel på gång
Detta har jag aldrig gjort förut, men det var riktigt kul. jag gillar liksom när det blir resultat direkt - vänta är inte min grej! Lite kladdigt, och fingrarna fick sin dos av lim oxå. (Skulle läsa en tidning i eftermiddags - inte helt friktionsfritt eftersom sidorna fastnade på fingrarna när jag bläddrade...)

Men äggen blev jättefina! Jag gillar detta här med att återanvända de saker man redan har. Och i detta fallet blev äggen som nya.


Fint!
Nu väntar de bara på att fyllas med något fint eller något gott!

                           Lev väl!
                           /Lotta 

 

1 kommentar:

  1. Jättefina!!
    Jag har tänkt göra sådana i flera år, men har inte fått tummarna loss...

    SvaraRadera