onsdag 20 mars 2013

Flyttar igen!!

Jaha, så kom den ändå - snöstormen... Ett dygn försenad slog den till. Vitt, kallt och vackert var det som "lämnades" kvar.

Av dagens planerade arbete på salongen blev det inte så mycket. Kunderna kunde inte ta sig in till mig. Lite trist, men vädrets makter rår man ju inte på. Men en full arbetsdag blev det ändå:), jag är nämligen i gång och flyttar verksamheten igen (delar av den i alla fall). 
Jag har nämnt det här på bloggen innan, att jag ska bli "sambo" med Malin och Karin på MaKalösa Trädgårdar. JIPPI!!!
Brunnshälsans butik är numera flyttad och installerad i denna underbara miljö, och på långfredag har jag "premiär" i nya lilla butiken. För den är verkligen liten min lilla eko-butik. Från 135 kvm till 5 kvm... Det kräver lite kreativitet när det gäller möblering minsann. 
En liten försmak...
För ditt välbefinnande...

Eko? Javisst!

Ena sidan...

...och andra sidan
Jag är så nöjd! Det blir så mysigt och alldeles lagom :).

Och vet ni, vilken tur jag hade i dag! När jag kom upp till Malin och Karin hade de precis fått leverans av växter. Så i värsta snöyran lastades det ena härligare än det andra in i deras butik.
Rosmarin, timjan, salvia, kyndel, immortelle. "Vanliga", krypande och uppstammade. Rena rama himmelriket! Sån´t gör mig alldeles salig.
Grönt är skönt!

Glad-piller

Salvia

Ett hav av rosmarin
Kan ni tänka er dofterna? De värmde ända in i själ och hjärta. Jag blev helt förälskad i de fina uppstammade timjanplantorna. Det har jag aldrig sett tidigare. Även uppstammad salvia var nytt för mig.
Timjan på stam
 
Så för er som blev inspirerade av mitt blogginlägg från igår kan jag bara säga att detta är en skattkammare! Här har ni alla resurser mitt framför näsan -bara att frossa loss...Längtar ni efter vår, värme, sommar och sol så lovar jag att ni får absolut den rätta känslan här, trots minusgrader och snö.

Som sagt, på långfredagen finns jag på plats mellan 10-14, och hoppas verkligen att få träffa många både nya och gamla kunder. Men ni är givetvis välkomna innan dess oxå - då finns den MaKalösa personalen till er tjänst.

                           Lev väl! 
                           /Lotta

3 kommentarer:

  1. Härligt! Ser så fint ut. Grattis och lycka till med ditt nya äventyr Lotta. :)

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. 5 kvm?! Det ser större ut! Du har ju lyckats klämma in både det ena och det andra!

    Härligt att det känns så bra!
    Lycka till - det är du värd efter allt slit!

    Kram!

    SvaraRadera