onsdag 6 mars 2013

Förvirringskaka


I dag har jag absolut överträffat mig själv! Ibland (läs: OFTA) undrar jag om jag bara har lull-lull i huvudet??

Efter en natt med väldigt dålig sömn (händer tack och lov väldigt sällan), har en hel lång arbetsdag i salongen avverkats. Hem i en farligans fart och hungrig som en varg. Tack och lov - det fanns rester från igår så magen kunde lugnas omgående. 

Men till mannen och yngste sonen som var på väg hem från handbollsträning fanns inga rester, och min inspiration ville absolut inte infinna sig. Då kom jag på det - PANNKAKOR! Dessa räddare i nöden. Kanske inte den allra bästa middagsmaten, men ack så populärt bland familjens herrar.

4 ekologiska ägg, 6dl ekologiskt dinkelmjöl, 6dl ekologisk mjölk, lite himalaya salt och en skvätt ekologiskt strösocker... Någon som reagerade?? 6 DL MJÖL!!! Tjock pannkakssmet kan jag lova.

Jaha, vad göra? Ekologiska ägg är inte de billigaste, inte heller de andra råvarorna. Jag spetsade min "pannkakssmet" med lite smör, mycket mer socker, bakpulver, pressad citron och vaniljpulver. Och då blev det en alldeles ekologisk förvirringskaka á la Lotta :).
Ekologisk förvirringskaka
Omdöme: God men tung och aningens kompakt. Med andra ord; kanske lite åt det "dö-bagade" hållet :).

                           Lev väl!
                           /Lotta   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar