lördag 2 mars 2013

Segt!

Idag är det segt. Riktigt segt!! Jag har jobbat på sjukhuset i natt efter ett litet uppehåll därifrån på nästan fyra veckor.

Efter en fullspäckad dag i går med uppstigning kl 07.15, tandläkarbesök i Ystad med yngsten, veckohandling, städning, jobb i butiken mellan 13-16, spinning efter det, sen hem och duscha och äta middag för att återgå i tjänst kl 21, så kan jag väl säga att det var skönt att krypa till "kojs" klockan åtta i morse.

Vad som sedan inte var lika skönt var att vakna klockan 12.14 och INTE kunna somna om igen! Och jag har inte haft ro att vila i eftermiddag heller... Toppen när man har två nätter till. NOT!!

Så här gäller det att ge kroppen så goda förutsättningar som möjligt för en antagligen väldigt låååång natt. Jag startade med
 "Piggelin"-frukost...

Gó-frukost :)
...The, kesella med kiwi, jordgubbar och pumpafrön, och till det en halv grapefrukt. Gottigottgott!! MSM och Echinacea slank oxå ner, men det är inte så gott precis...

Boostat med mandlar och pistagenötter i eftermiddag, och nu ikväll blir det ryggbiff med blomkåls- och broccolimos. Det där sista kan kanske inte låta så där jättegott, men det är precis vad det är. Sjukt gott!! Jag har en kursare som gör ett himmelskt sådant mos, och jag ska försöka nå upp till i alla fall hälften av hennes nivå med mitt mos :).

Så med dessa förutsättningar måste ju natten gå som en dans trots bara fyra timmars sömn. Eller??...

                             Lev väl!
                             /Lotta

 

1 kommentar: