fredag 26 september 2014

Väl värda att vänta på!


Jag har två störtsköna mostrar. De är helt enkelt de bästa! De är båda två suveräna på det där med matlagning och bakning, och båda har i ett svagt ögonblick för länge sedan, och då menar jag VÄLDIGT länge sedan utlovat godsaker. Moster I mat och moster A kakor.

Förra sommaren blev det så dags för moster I att infria sitt löfte om kassler och mimosasallad, något som utlovades 1993 för att vara lite mera exakt. 2013 blev det så dags, och gott var det! Bättre sent än aldrig...

Så i förrgår när jag fyllde år dök moster A upp med en burk kakor. Äntligen! Hallongrottor, som utlovats någon gång i slutet av 80-talet eller möjligtvis i början av 90-talet låg prydligt uppradade i en kakburk som hon "pimpat" med ett budskap som det inte gick att miste på...


Men jisses amalia vad goda de var!! Absolut väl värda att vänta på. Men de var inga bra kakor - de tog slut redan igår. Så idag inleds ytterligare 20 års väntan :)...


Så trots mitt antifirande blev jag lite firad. Av mannen fick jag ett vackert fårskinn, och av yngste sonen fick jag olika sorters te. Äldste sonen hade glömt bort att jag fyllde år. 
Och så fick jag en vacker Buddha som jag haft kiken på ett bra tag. Mamsen hon kan fixa saker hon!


Idag är det fredag, och jag för omväxlings skull ledig (har jobbat de senaste tre fredagsnätterna). Imorgon väntar jobb igen - men nästa helg är jag helledig (och nästa och nästa...). Det ser jag mycket fram emot!

Ikväll blir det handbollsmatch live här i vår lilla stad. Det är många år sedan jag tittat på handboll här hemma, eftersom båda pojkarna har spelat i Ystad de sista sex åren. Men nu är S tillbaka i sin moderklubb igen, och de har seriepremiär här ikväll. Spännande!

Trevlig helg till er alla!

/Lotta
 

3 kommentarer:

  1. Det var minsann inga dålig presenter du fick, ett fårskinn mmmm!
    Ta vara på din ledighet!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Det var verkligen inga dåliga presenter som du fick! I en viss ålder är det lätt att glömma ;-)

    SvaraRadera
  3. Grattis, grattis kära Lotta! Och det var ju tur att det blev lite firande iallafall. För visst ska vi fira så mycket vi bara kan Lotta. Det är vi allt värda. :)

    Och vilka härliga mostrar du har. Jag håller tummarna för att det inte dröjer lika länge tills nästa bakleverans dock. ;)

    Sköt om dig kära Lotta!

    Kram Charlie

    SvaraRadera