fredag 5 september 2014

När det är på rätt väg


Av dagens tilltänkta blogginlägg blev det inget. Jag har helt enkelt försovit mig idag, och har inte hunnit riktigt vad jag tänkt mig.

Att vara nattjobbare sliter ganska hårt på kroppen, och att kunna sova på dagen är väldigt viktigt. Det har väl inte varit så jättebra med den varan för min del, jag har ofta vaknat vid middagstid och inte kunnat somna om. Hjärnan och kroppen gick på högvarv, samtidigt som både hjärnan och kroppen var så trötta och utmattade. Men det var då, en annan tid. Då när jag jobbade dygnet om i långa perioder. Ingenting funkade, inget mer än själva nattsömnen. Tur var väl det, annars hade det nog gått åt helsike alldeles ännu mer än vad det gjorde.

Men nu - nu är det andra tider. Jag känner hur min kropp för varje dag läker och strävar efter ett bättre mående, och just när det gäller dagsömnen efter arbetspass har det hänt något. Jag sover hur länge som helst! Idag blev jag väckt av telefonen kl 15.55! Och då trodde jag att klockan var 11.20... Så jag försov mig :). Men inte mig emot, det betyder att det är på rätt väg.

Strax bär det iväg till jobbet igen. Till er som är lediga - ha en riktigt go´fredagskväll. Och till er som inte är lediga - en riktigt go´fredagskväll till er också givetvis :).

/Lotta

2 kommentarer:

  1. Sömnen är så viktig! Den bästa medicinen för mycket. Jag har inte hittat den medicinen men är nog på väg för denna veckan har jag sovit bättre än på länge, oftast är det för mycket stress och för mycket snurriga tankar. Men bättring förväntas.
    Ha en fin helg och jag mailar när doften kommit!
    Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter ju hoppfullt att du sovit bättre än på länge. Att sova mår vi bra av!
      Ska bli spännande och höra vad du tycker om parfymen :).

      Kram!

      Radera