måndag 1 september 2014

Som ett litet konstverk

Som jag berättade för ett litet tag sedan här på bloggen så driver jag en ständig jakt på ägg från "glada höns". 
Alltså hönor som lever som hönor skall göra, i sin lilla flock med en snygg tupp som styr upp damerna. De traskar omkring, pickar mask och äter en massa grönt och gott och har ett allmänt gott liv. 

Eftersom efterfrågan på sådana ägg är stor, så blir det till att hämta ägg på lite olika ställen. Så i onsdags när jag var på väg in till S i Ystad så fick det bli ett "äggstopp".
Då är det så att äggen är inte bara väldigt goda, utan man får dem fint förpackade i en påse med lite hö som stötdämpning...


Håll med om att det nästan är som ett litet konstverk i sig. En liten "ägg-installation" där på köksbordet. Fina ägg som ger både kroppslig och själslig energi :).

Idag är det september. Första dagen i första höstmånaden. Än finns det en hel del sommar kvar i luften, men det där lilla nypet, det där krispiga ni vet, det kan man tydligt känna när solen går ner. Jag gör som många andra - "boar" in mig om kvällarna, tänder ljus och hinkar i mig en massa te. Och till min glädje kan jag konstatera att ett sug efter att ge sig ut i bloggvärlden åter börjar infinna sig. Det har varit dåligt med det i sommar, både att blogga själv, och att besöka och kommentera hos andra bloggar. 

Ha en fin vecka!

/Lotta

1 kommentar:

  1. Förr fick vi ägg från min svägerska och det var verkligen ägg från lyckliga hönor. Numera kommer våra dock från ICA:..

    SvaraRadera