onsdag 1 oktober 2014

Det piggar upp...


Det piggar upp med rosa gummistövlar när himlen är grå och regnet strilar ner. Så vill jag i alla fall tro. 
En period med MÅNGA jobbnätter börjar närma sig sitt slut (tack och lov för det!). Halsen börjar kännas tjock och öm, och jag är trött i både huvud och kropp. Två nätter till bara...

Igår blev det inte så många timmars sömn. Jag "gick av" efter att ha jobbat tre nätter, och eftersom det var tisdag så var det keramikkurs och yoga på schemat. Idag är jag så där lite "dagen efter", så som jag blir efter jobb och för lite sömn.

Och det där med sömn, det är inte klokt vad det påverkar en. Igår på keramiken skulle jag ge mig på att dreja igen. För två veckor sedan gick det hur bra som helst, och jag trodde på allvar att jag knäckt koden för hur det går till. Men icke! Hjärnan och händerna gick inte att koppla ihop alls igår, och jag lyckades inte ens att centrera leklumpen. Det blev mest geggamoja av det. Efter en timmes geggande konstaterade jag att för lite sömn och en drejskiva är ingen bra kombo för mig. Inte alls faktiskt. Men det finns annat att göra. Jag glaserade lite saker och färdigställde en del grejer för att kunna brännas.


Efter en dag med inte värst många knop gjorda blir det en stunds "häng" i fåtöljen. Lite te på salvia, lavendel och timjan för att kurera min onda hals innan det bär iväg till jobb. Som sagt, bara två nätter till, och sedan är jag ledig i helgen. Skall bli gott, efter att ha jobbat alla helger i september...

Ha en fin kväll!

/Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar