onsdag 3 september 2014

Bloggöverraskningar


Jag är väldigt förtjust i det här med bloggar. Att få ta del av andra människors tankar och varanden, att få njuta av vackra bilder, som ibland får mig att förflyttas till en annan värld. Att få bli inspirerad oavsett om det gäller mat, inredning, bakning, träning -ja, vad som helst, det fyller mig med väldigt mycket god energi. 
Vissa bloggar läser jag dagligen, vissa läser jag ibland, och vissa läser jag periodvis. Alla skänker mig mycket glädje, var och en på sitt lilla vis.

Ibland gör jag så att jag skickar iväg någon liten present till någon bloggare. Ibland för att jag tycker att någon kan behöva lite uppmuntran och omtanke, och ibland för att visa min tacksamhet över jobbet någon lägger ner på att varje dag dela med sig av vackra ord och bilder.
Inte för att jag ska få något tillbaka. Har ni provat det någon gång? Att bara ge något sådär, för att du bara känner för det och vill, inte att du förväntar dig något åter. Har du inte testat det så gör det! Det är så befriande och lite småmysigt att gå där och veta att någon kommer att bli överraskad och glad av en liten gest ifrån dig :).

För någon månads tid sedan gjorde jag en sån grej. Jag skickade ett brev med en liten hälsning och en flaska parfym jag gjort till en bloggerska som har en helt underbar blogg. 
Hon kallar sig Queen of Kammebornia och hennes blogg hittar ni här. Det är en helt underbar blogg med vackra, viktiga texter, och helt ljuvliga bilder. Jag besöker denna blogg varje dag. 
Av tacksamhet för att hon delar med sig av så mycket vackert skickade jag henne ett litet paket, med en förhoppning om att detta skulle göra henne glad. Och det blev hon - glad alltså, och väldigt förtjust i doften.

Så igår fick jag ett meddelande från henne om att hon skrivit om parfymen på sin blogg. Så glad jag blev! Och vilken överraskning! Det hade jag inte väntat mig alls.En vacker bild hade hon också tagit av den lilla flaskan. Inlägget kan ni läsa här.
Efter detta inlägg har jag idag fått några meddelande med förfrågningar om var man kan få tag på parfymen. Vet ni hur glad jag blir av DET då?? Så fantastiskt roligt att det finns ett intresse och en nyfikenhet inför det enkla och naturliga. Det kärleksfulla och det miljövänliga.

Är det någon som vill ha en flaska "gudinnedroppar" går det bra att maila mig på info@brunnshalsan.se eller lämna en kommentar här på bloggen, så ser jag till att du får en flaska hemskickad. (Flaskan är på 30ml, kostar 275:-, och portot kostar 30:-). 

Nu ska jag hålla onsdagskväll, dricka en mugg gott chaite och bara njuta.

Ha det så gott därute i stugorna!

/Lotta


7 kommentarer:

  1. Så omtänksamt och rart av dig! Efter att ha läst hos mottagaren så ser jag att det blev en verkligt uppskattad gåva! Så roligt när man kan glädja varandra så!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det! Att en sån liten gest kan göra någon glad - ofta är det tanken och inte själva grejen i sig som är det viktiga :).

      Radera
  2. Hur kan man få tag på doften Sorceress ?
    min fb vänn Susanne Petersson har den :)
    kan man beställa den i så fall vad kostar den?
    är så less på alla dofter vill prova något nytt :)

    SvaraRadera
  3. Hej i gen :)
    Susanne Petterson ska hjälpa mej :)
    jag bodde granne med henne när vi var små :)
    jag heter Susanne Persson
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så bra att Susanne hjälper dig. Då väntar jag på att hon lämnar din adress till mig.
      Flaskan är på 30ml och kostar 275:-, och sedan tillkommer portot på 30:-.

      /Lotta

      Radera