tisdag 2 september 2014

Så mycket mer...


Så mycket mer man får ut av dagen, och så himla mycket längre den blir när man stiger upp tidigt. Och då menar jag väldigt tidigt!

I morse var jag uppe med tuppen (kl 06), och körde L till bussen. Och vilken soluppgång jag fick uppleva som tack för det. Helt magisk!
Tänk vilken förmån att få bo som jag gör, så nära havet. jag mår bra av allt det där öppna, att man kan se hur långt som helst, ut över både hav och vidder. Skogen har jag som bekant för vissa lite mer kluvna känslor inför, men jag tycker mer och mer om att vara där, den där klaustrofobiska känslan blir mindre och mindre för var gång jag är i skogen.


Dagens bilder är tagna med telefonen just i morse - jag var helt enkelt bara tvungen att stanna till en stund och bara vara i allt det vackra. (Känner ni igen trädet på bilden? Det är det som är uppe i min header).

Till följd av mitt tidiga avsked från sängen idag har jag hunnit "hur mycket som helst", men helt utan stress.
Jag har gjort ghee (kommer mer om det i ett annat inlägg), jag har donat med oljor och dofter, jag har röjt och rensat i garderober, jag har varit på en liten roadtripp här på Österlen (fotograferat och handlat ägg från glada hönor igen...), jag har handlat och nu har jag en äppelkaka i ugnen. 


Strax bär det iväg till Ystad för terminens första yogaklass. Som jag har längtat! Och nästa vecka sätter keramikkursen igång igen, och alla tisdagar förvandlas till "TT" (Toppen Tisdagar). 

Ha det gott!

/Lotta
 

5 kommentarer:

  1. Hej! Var kan jag köpa doften Inner Goodness?? hälsningar Anne-Lie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den kan du köpa via mig om du mailar mig ditt namn och din adress på info@brunnshalsan.se
      /Lotta

      Radera
  2. Hej
    Jag är också intresserad av naur-parfym, var kan jag köpa det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så roligt att du också är intresserad. Om du mailar mig på info@brunnshalsan.se och lämnar ditt namn och din adress så skickar jag dig en flaska.
      /Lotta

      Radera
  3. Tusen tack för länken fina du!
    Kram!

    SvaraRadera