fredag 29 augusti 2014

Värt att fira!

Lilleman 4 år idag :)!
Familjens yngsta medlem fyller fyra år idag - Lilleman! Min ständige lille följeslagare som inte viker från min sida. Kvällarna tillbringar han med att sitta på armstödet på min fåtölj (ca 10 cm från mig), eller sittandes på mig, eller som på bilden här ovan (tagen i morse), sittandes på fotpuffen stirrandes på mig om jag inte ägnar honom tillräcklig uppmärksamhet.
Reser jag mig ur fåtöljen för att hämta något ute i köket har jag honom hack i häl! Jag måste alltid kolla vart jag sätter fötterna, så att jag inte råkar trampa på honom. SÅ nära är han! 
Är jag inte hemma ligger han och deppar under kökssoffan... Min lille kille - det är han och jag liksom.


Ibland blir han så himla trött - så där bara. Då fäller han sig på sidan och sover en stund, som på bilden här ovan. Det var i söndags förmiddag, och håll med - visst kan man vara trött en söndag och behöva ta igen sig en stund :)?!

Men det är inte bara Lillemans födelsedag som är värd att fira. I förrgår tog mitt stora hjärta körkort! Grattis till det älskade påg!!


Och jag är till följd av detta glädjeämne billös sedan just i förrgår. Bilen och sonen är i Ystad, och jag är i Simrishamn. Full tank och ett löfte om lån av bil till söndagkväll blev sonens present. Men sen är bilen min igen! I alla fall mitt i veckorna...

Nu ska jag hålla fredag. Ett jäkligt gott rödvin har hittat sin väg ner i strupen, och jag ska titta på några avsnitt av "Game of Thrones".

Ha en riktigt go´kväll!

/Lotta
 

4 kommentarer:

  1. Grattis till sonen och Lilleman! Jösses bad jag blev sugen på kanin nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaa, tycker absolut att du skall skaffa dig en liten kaninkille :).
      (Det är speciellt dvärgvädurhanar som blir så tama som Lilleman).

      Radera
  2. Då får jag säga grattis till såväl son som Lilleman! Så otroligt tam din kanin är!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är så kul att S klarade körkortet :)!
      Och visst är han tam min lille fyrbente kille - som en liten hund faktiskt.

      Radera