lördag 29 december 2012

Yogamatta, kalsongdag & Kal P Dal

Jaha, då var julen över och  strax är det dags att fira in det nya året. Jag har valt att ha några datorfria dagar, och har därför inte varit så aktiv här på bloggen. 

Min jul har varit bra. Julafton var väl som en julafton ska vara - firande med familjen, föräldrar, svärföräldrar, syskon och syskonbarn, en massa mat och så julklappar därtill.

Tomten var snäll... Jag fick min innerligt önskade yogamatta. En fin ekologisk matta minsann! Och så fick jag en biljett till Bruce Springsteen i Köpenhamn i maj :) - oooo vad jag längtar!!
Två väldigt fina golvljusstakar som jag haft ett längtande öga till blev oxå mina. Yngste sonen förärade mig CD:n från årets omgång av "Så mycket bättre". Han hade liksom fattat budskapet efter att jag varje gång denna visades på TV-reklamen hade berättat hur mycket jag gillar dessa låtar... Osså fick jag o mannen biljetter till Kal P Dal musikalen i Malmö. Jag blev så glad över dessa fina klappar!!

Juldagen är enligt mångårig tradition i vårt hus utnämnd till "KALSONGDAGEN". (Jag är i minoritet här hemma- övriga familjemedlemmar är av maskulint kön, både människor och husdjur. Därav hänsyftningen på det manliga underklädesplagget). Detta innebär att vi bara stiger upp, och sedan absolut inget mer. Ok - tandborstning är obligatoriskt, men påklädning är bannlyst. Alla fyra softar omkring i morgonrock HELA dagen. Vi besöker inte någon, och ingen är välkommen till oss. 
Äldste sonen och jag inledde vårt Harry Potter Maraton, och befann oss således i horisontalläge på vars en soffa hela dagen. Iförda morgonrockar under filtar!! Så mysigt... Detta är årets allra, allra bästa dag enligt mig!!

Annandagen blir vi åter sociala, och i år blev det besök hos mamma och pappa. Sista intaget av julmat för i år...

I torsdags blev det bryskt åter till verkligheten, och jag hade salongsjobb hela dagen,och på kvällen var det dags att hålla kurs igen. Men det är som ni vet SÅÅÅ KUL!! Denna gången var det en omtänksam mamma som hade köpt detta i julklapp till sina döttrar. Tänk vilken fin gåva att både ge och ta emot!

Så igår var det dags för Kal P Dal musikalen på Slagthuset i Malmö. Till er som inte sett den kan jag bara säga: TRIST!! Det var den absolut bästa musikal jag har sett! Vilket ös rakt igenom hela föreställningen. Och Rock´n Roll på skånska - det är bara så himla bra. 
Jag kan ju inte uppmana er att åka och titta på den eftersom sista föreställningen spelas just nu i skrivande stund. Men jag är innerligt glad att jag fick möjligheten att uppleva detta glädjepiller :).

Nu önskar jag er en fortsatt fin lördagskväll,och jag återgår till mitt fantastiskt goda rödvin...

                           Lev väl!
                           /Lotta

1 kommentar:

  1. Vilka härliga juldagar du haft! Tror banne mig jag ska införa kalsongdagen jag med...haha!

    Önskar dig ett gott slut och ett fantastiskt 2013!

    Kram cecce

    SvaraRadera