måndag 24 december 2012

Kaloriregler inför julen

GOD JUL alla fina bloggläsare och bloggvänner!

Idag tänkte jag underlätta för alla genom att sopa det dåliga samvetet under mattan vad gäller de närmaste dagarnas kaloriintag.
Själv har jag följt dessa regler (som jag fick av en arbetskamrat för tio år sedan) slaviskt varje jul sedan dess, och har inte alls behövt känna att jag kanske fyllt ut magsäcken lite väl mycket :)

Kaloriregler inför julen:

1. Om du äter något när ingen ser det så innehåller det inga kalorier.

2. Allt som slickas från knivar, slickepottareller skedar innehåller inte några kalorier eftersom det är ett led i matlagningsprocessen.

3. Mat med samma färg har samma kaloriinehåll (tex innehåller vit choklad lika få kalorier som det finns i champinjoner och blomkål).

4. Julgodis som intas av medicinska skäl som äggtoddy, glögg och konjak räknas ALDRIG!

5. Om du äter tillsammans med andra räknas bara de kalorier som du får i dig utöver vad de andra får i sig.

Så go´vänner, med dessa regler hoppas jag att ni får en riktigt fin och härlig jul!

                           Lev väl! 
                           /Lotta 

      

2 kommentarer:

  1. Haha! Underbar läsning! :)
    Önskar dig och de din en riktigt GOD JUL! ♥
    Kram från mig!

    SvaraRadera
  2. Haha! Vilka bra tips:-)

    Önskar dig en riktigt god fortsättning!!

    Kram Cecce

    SvaraRadera