måndag 10 december 2012

Blogg-kärlek

                                                         

För ett antal veckor sedan (rätt många faktiskt) fick jag en "utmärkelse" av fina Cecce som har en av mina favoritbloggar. Hon serverar fantastiska bakverk flera gånger i veckan, samtidigt som hon på ett härligt vis beskriver sitt vardagsliv som ensamstående mamma. Tack Cecce! jag känner mig glad och hedrad :).

Det hela går ut på att jag ska svara på en del frågor, och sedan skicka vidare till andra småbloggar. Så håll i hatten...

Vad gör dig glad på en måndag?

-Det mesta. Att jag är pigg och frisk, att jag har min fina familj, ja - livet över huvud taget.

Vad driver dig att skriva i din blogg varje dag?

- Nu skriver jag ju inte varje dag, men så ofta jag kan i alla fall... Men det som driver mig är min stora kärlek till Moder Jord och allt levande. Samtidigt ser jag hur hon plågas av oss människor, som bara skövlar och roffar åt oss av det vi tycker vi vill ha, helt utan hänsyn till denna Modergudinnas mående. Så med bloggen vill jag inspirera till ett enklare och hållbart leverne för oss alla samtidigt som jag vill att folk skall "vakna" och börja ifrågasätta.
Bloggen började som en blogg kopplad till mitt företag, men har mer och mer blivit min egen.

Hur skulle du vilja bo om du fick välja fritt?

- I ett gammalt hus nära havet här på Österlen. Gärna lite ut på landet, men ändå nära stan.

Stad eller landsbygd?

- Svarade på det i föregående fråga...

Vilken är din största tillgång enligt dig själv?

- Jag är väldigt snäll och hjälpsam ( inte alltid så bra för mig själv kanske...)

Vad tror du dina vänner skulle säga är din bästa tillgång?

- Att jag är pålitlig.

Favoritmat?

- Oj, det var ju svårt. Jag älskar ju mat! Men jag tror att det absolut bästa är mammas kålpudding. Men annars äter jag gärna rawfood inspirerad mat och även sk. "Paleo" inspirerat.

Har du någon känd person som inspirerar dig?

- Janesh Vaidya är en fantastiskt klok man. Sedan har jag såklart andra människor som inspirerar mig mycket, men dom kan väl inte klassas som kändisar precis...

Vart vill du resa på din nästa semester?

- Nu är det ju så att jag redan har två semestrar planerade till nästa år, och ingen av dom går till något resemål som jag tvunget har velat åka till. Första går till Åre i vinter, och där är det herrarna i familjen som tryckt på. Andra resan går till Mallorca i sommar, och det är av praktiska skäl då det är kortast flygresa när man bla. ska ha sällskap av två 2-åriga små damer som aldrig har flugit. Skidresa har jag aldrig varit på, så det ska bli intressant. Mallorca har jag varit på ett par gånger tidigare, och det är en fantastiskt vacker ö som jag gärna återvänder till :).

Vilken är din favoritkaka?

- Kakmonstret gillar ALLA kakor!!

Vad är lyx för dig?

- Ledig tid!! Och "ren mat"...

Nu har jag besvarat hela raddan med frågor, och ska skicka vidare till andra bloggar.

Nu är det så att jag inte följer så jättemånga bloggar (eftersom jag inte har tid), och en del av dom jag följer har oxå fått denna lilla utmärkelse för inte så länge sedan. Men några har jag att skicka vidare till;
Miss Juni; vars blogg fick mig att fastna i bloggträsket...
Susanne;för hennes obetalbara måndagsbilder och super roliga fredagsfräckisar :).
Annika; rak, ärlig och väldigt duktig på detta med träning.
Under vårt tak; för deras fantastiska recept och vettiga tankesätt.

Så nu skickar jag vidare samma frågor till dessa fyra bloggar, och sedan är det fritt för dom att antingen skapa nya frågor när dom sedan skickar vidare till åtta bloggar med mindre än 200 följare, eller så skickar dom samma frågor vidare!

                         Lev väl!
                         /Lotta


2 kommentarer:

  1. Tack snälla du!

    Rolig läsning.
    Jag ska absolut ta mej an denna "utmaning"...

    SvaraRadera
  2. Men tack snälla du!
    Vad jag blir glad!
    Jag ska ta hand om den om några dagar.
    Tack än en gång!
    Kram

    SvaraRadera