torsdag 6 december 2012

Fusk-peppisar

Äntligen är månaden från Helvetet slut för mig! 33 dagar sedan jag senast hade en ledig dag!! Sliten? Tja, kalla det vad man vill, men jag är TRÖTT, och i både huvudet och hemmet råder ett allmänt kaos...

I förrgår när jag skulle ha workshop på salongen hade det utlovats någon form av förtäring. Det blev kikärtssoppa med vin och saffran i. Sjukt gott!! Sedan tyckte jag att det kunde vara till pass med något "sött o gott" oxå. Så det blev...


...PEPPARKAKOR med pumpafrön och solrosfrön. Det blev en hel del över, och dessa placerades i en burk på Brunnshälsans kassadisk, fritt för alla kunder att smaka.

Oooh så goda är allas omdöme. Ja, det var ju kul att dom uppskattas. Men det medför ju också att man undrar vem som bakat dom? Då är det bara att krypa till korset - det är jag som "bakat". På "köbedeg"... FUSK!!
(Som vid närmare besiktning av innehållsdeklarationen visade sig innehålla E-nummer motsvarande en mindre roman...)

Ajsingen bajsingen Lotta! Handla ful-deg och bjuda på!! Men som jag sagt tidigare - även solen har sina fläckar ;), och jag äter ju inte pepparkakor själv...

"Ful-peppisar"
                                                  
                                                                    Lev väl!
                            /Lotta

1 kommentar:

  1. Men åh! Du behövde ju inte berättat det...! ;o)

    Dom blev hemskt fina i alla fall!
    Däremot är jag lite skeptisk till kikärtssoppa...saffran och vin - ja tack! Men kikärtor...

    Kram på dej!
    Jag ska ge dej en enda order...VILA!!
    33 dagars jobb?!
    Unna dej ett par dagars slappande, så du inte är ett vrak när det väl är julafton!

    SvaraRadera