fredag 21 december 2012

Början på något nytt

21:e december. Vintersolstånd. Sista dagen i Maya-kalendern.

Världens undergång har många förutspått när de gjort sin tolkning av att Maya-kalendern inte fortsätter längre än till 21/12 2012. Så förvånande för alla dessa domedagsprofeter är idag då, när världen inte gick under.

Men tänk dig att det istället är så att det nu är slut på något, och att något nytt nu tar vid. Allt elände som drabbat människor djur och natur kanske har nått sin kulmen nu. Krig, svält och all världens ondska... Det kan bara bli bättre. 

Nya kraftfulla energier som nu kommer in. Ljusa energier. Kärleksenergi. Öppna ditt hjärta och bjud in dessa energier till det lilla frö längst inne i dig själv, ditt innersta rum.

Tänk om vi tillsammans kunde bygga och få uppleva en värld fylld av kärlek! Kärlek till varandra, till allt levande och till vår natur. En värld fri från dömande. Så fantastiskt!


Här hemma har vi bjudit in och firat denna nya tid genom att välkomna den med en av naturens urkrafter - ELDEN.

Min nya eldkorg har invigts. Elden som är varm, ljus och otämjbar har flammat i vacker kontrast till snön som föll i natt.

                  Välkomna in den nya tiden! 

                            Lev väl!
                            /Lotta

 

2 kommentarer:

  1. Jag gillar ditt sätt att tänka. Förändring och avslut behöver inte vara något dåligt. Istället kan det vara starten på något nytt. Något bättre. Och vi får aldrig sluta att tro och hoppas på att vår värld kan bli bättre.

    Tack snälla Lotta för fina ord hos mig. Dina ord fick mig att le stort. De sparar jag i hjärtat. Tack! :)

    Dessutom hittade jag hit här till din fina vrå av bloggvärlden. Och jag återkommer definitivt.

    Ha en riktigt god jul.

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Ja...tänk om!!!:-)

    Vill önska dig en riktigt GOD JUL!! Hoppas du får äta mycket god julmat och att tomten kommer med något fint till dig!!

    Stor kram Cecce

    SvaraRadera